אימקו תספק מערכות נוספות לנגמ"ש איתן של צה"ל

החברה תייצר ותספק ערכות חשמל ובקרה בהיקף של כ- 28.5 מיליוני ש"ח

קבוצת אימקו (Imco) הישראלית הודיעה כי קיבלה הזמנות נוספות ממנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון הישראלי, לאספקה וייצור סדרתי של ערכות חשמל ובקרה לרכבי הקרב המשוריינים (רק"מ) של צה"ל.

ההזמנות הנוספות בהיקף של כ-28.5 מיליוני ש"ח כוללות ייצור של ערכות חשמל ובקרה לנגמ"ש איתן שצה"ל עושה בו שימוש נרחב במלחמה האחרונה.

קבוצת אימקו מעורבת בפיתוח של כמה מקווי הרק"מ המתקדמים ביותר של צה"ל, כולל טנק המרכבה ונגמ"שי נמ"ר ואיתן. באמצעות חברות-הבת שלה בתחום הביטחוני מספקת קבוצת אימקו לנגמ"ש האיתן רתמות ותיבות חשמל וכן מערכת ניהול וידאו וצגים מתקדמת המשלבת ניתוח AI בזמן אמת. 

החברה מספרת כי תתי-המערכות שהיא מספקת לנגמ"ש האיתן חיוניות להפעלת מערכי התפעול שלו. הן מאפשרות שליטה בפלטפורמה המבצעית, תפעולה והצגת הממשק למשתמש.

מערכת המחשוב ומערכת ניהול הווידאו מתוצרת חברת-הבת ניר אור מציעה חליפת ניהול וידאו מלאה לרכב, הכוללת תצוגה מתקדמת וממשק שליטה אינטואיטיבי. המערכת מציגה את כל המידע הדרוש עבור המפקד, הנהג והתותחן, ומאפשר להם לנהל את המשימה בצורה חכמה ואפקטיבית תוך שיתוף מידע בזמן אמת. 

תתי המערכות הללו, המהוות את ליבת המערכות התפעוליות של כלי המלחמה, מאפשרות לצוות לפעול תחת מדפים סגורים, להישאר מחוברים, לחלוק מידע ולקבל למעשה תמונת מצב בזמן אמת - מה שמשפר משמעותית את היכולת לבצע את המשימה, עם פוטנציאל שרידות גבוה ומינימום נפגעים. 

אריאל קנדל, מנכ"ל קבוצת אימקו, אומר: "אנו גאים ושמחים על החלק המשמעותי שיש לנו בפרויקט האיתן, וגאים לפתח ולייצר מערכות מרכזיות המשולבות באיתן וברכבי קרב נוספים של צה"ל.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית