מכרז התותח העתידי של צבא בריטניה יצא לדרך

החברה הבריטית BAE איחדה כוחות עם החברות בבקוק ו-RBSL ותציע למשרד ההגנה הבריטי את התומ"ת הגלגלי ארצ'ר (Archer) כתחליף לתותח 155 מ"מ AS90 המתיישן

https://www.baesystems.com/en/product/archer

מכרז תותחי 155 מ"מ הגדול של צבא בריטניה מושך אליו את התעשיות הביטחוניות המובילות בעולם. השבוע הודיעה חברת BAE הבריטית על איחוד כוחות עם החברות בבקוק (Babcock) ו-RBSL (Rheinmetall BAE Systems Land) בכדי להתמודד על מכרז זה.

בכוונת קבוצת חברות זו להציע למשרד ההגנה הבריטי את התומ"ת הגלגלי ארצ'ר (Archer) כתחליף לתותח 155 מ"מ AS90 המתיישן.

BAE Systems תהיה אחראית על אספקת מערכת הנשק והאינטגרציה שלה, כולל קנה התותח ומערכת בקרת התותח. בנוסף, החברה הבריטית תקים ותנהל את מתקן ההרכבה, האינטגרציה והבדיקה.

בבקוק תייצר את המבנה הבסיסי של מערכת התותח ואת מערכת הזנת התחמושת. RBSL תספק את שלדת המשאית RMMV HX 8X8 ותהיה אחראית לשילוב תא הצוות במערכת תותח הארצ'ר.

כאמור, בכוונת צבא בריטניה להחליף את התותח המתיישן AS90 בקליבר 155 מ"מ ועל פי התכנית שהציג הוא מעוניין שבשנת 2029 יהיו לו 96 תותחים גלגליים או זחליליים עם יכולת מבצעית.

לדברי האתר Defensenews.com המתחרים העיקריים של קבוצת BAE הם חברת הנוואה אירוספייס (Hanwha Aerospace) מדרום-קוריאה, המשתפת פעולה עם חברת לוקהיד מרטין בריטניה ומציעה את תותח K9 Thunder וחברת KMW הגרמנית עם תותח RCH 155/52 שהנו גרסה של נגמ"ש הבוקסר שנקנה על ידי בריטניה.

ממשלת בריטניה כבר רכשה 14 תותחי ארצ'ר כפתרון זמני ביניים למילוי פערי יכולת שהותירה אספקת תותחי AS90 לצבא אוקראינה בתחילת 2023. ארבעה תותחי ארצ'ר כבר נמסרו לבריטים ו-10 נוספים אמורים להימסר במשלוח בודד בתחילת השנה הבאה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית