גלנט קורא לגדודי המחבלים בחאן יונס להיכנע

צה"ל מעמיק פעילות בדרום הרצועה

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אתמול נמשכו קרבות עזים בצפון הרצועה, בשג'עייה ובג'באלייה, ובדרום בחאן יונס נכנס צה"ל לשלב של טיהור. 

יום קשה מבחינת מחיר הלחימה: שבעה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות, ששה מהם אנשי מילואים וחמישה לוחמי כוח מילואים שנתקלו בזירת מטענים בעת טיהור.

הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר ומפקד אוגדה 98 הלוחמת בחאן יונס קיימו אתמול לראשונה הערכת מצב בחאן יונס. 

הלוי אמר שצה"ל מעמיק פעילות בדרום הרצועה ובעומק האדמה, ויש שבירה של חמאס. הרמטכ"ל דיבר על נוכחות מרשימה של צה"ל בשטח בנוי, ואילו ראש שב"כ שיבח את השילוב המודיעיני בין אמ"ן ושב"כ.  

שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול כי צה"ל מצוי בעיצומה של מלחמה קשה, קרב שיימשך זמן. לדבריו חמאס בצפון הרצועה נמצא על סף פירוק. 

מאות מחבלים יוצאים מבונקרים וממנהרות, נכנעים ומספרים שחסרו להם מזון ונשק ומפקדיהם בגדו בהם, מסתתרים עמוק באדמה ושולחים את המחבלים להילחם. 

יש בין הנכנעים כאלו שהשתתפו במתקפת 7 באוקטובר. חמאס נמצא לקראת נקודת שבירה, לדעת שר הביטחון.

גלנט קרא לגדודי המחבלים בחאן יונס להיכנע, וכך להציל את חייהם. הוא הודה לארה"ב, לנשיא ביידן ולמזכיר ההגנה אוסטין על הסיוע הצבאי והמדיני, והשמיע דברי ביקורת על "מנהיגים אחרים" שדורשים מישראל הפסקת אש. 
שר הביטחון התחייב שצה"ל יהפוך כל אבן להשבת החטופים, וקרא לצלב האדום לבקר אצל החטופים.

דובר צה"ל תא"ל דני הגרי מסר שצה"ל ושב"כ עצרו עד כה יותר מ-500 מחבלים שנחקרו בשטח. החקירות מביאות מודיעין שמסייע ליצור מטרות, אמר דו"צ. בתשובה לשאלה אם צה"ל יפעל ברפיח השיב הגרי: "נפעל בכל מקום שבו יימצאו בכירי חמאס ונפגע בהם בכל מקום ברצועת עזה".

העיתון וושינגטון פוסט כתב אתמול שצה"ל השתמש בלבנון בפצצות זרחן לבן, ותשעה נפצעו בלבנון מחימוש זה. 

לכך הוסיף דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קרבי שארה"ב מודאגת מהשימוש בפצצות זרחן לבן, הגורמות לכוויות ולהפרעות נשימה. צה"ל הסביר שמשתמשים בפצצות אלו למיסוך, והשימוש הוא בהתאם לדין הבינלאומי.  

שיחה מתוחה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא רוסיה פוטין. הקרמלין הוא שיזם הפעם את השיחה הטלפונית, ונתניהו יצא מישיבת הממשלה כדי לשוחח עם פוטין במשך 50 דקות.

כאשר פוטין דיבר על פגיעה  באזרחים בעזה השיב נתניהו כי כל מדינה אחרת שהיתה נופלת קרבן למתקפת טרור כמו זו של 7 באוקטובר היתה מגיבה בלא פחות כוח מישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית