ממשלת ישראל הקימה צוות חשיבה ל״יום שאחרי״ בעזה

בצה"ל סבורים כי תוך כמה ימים תושג שליטה בצפון הרצועה

נוכח צילומי מאות העזתים שנכנעים לכוחות צה"ל ברצועה, רובם מחבלים, קרא אתמול ראש הממשלה לאנשי חמאס: "היכנעו עכשיו. אל תמותו בשביל סינוואר. עשרות מחבלים נכנעים בעזה. יקח עוד זמן, אבל זה נגמר".

בצה"ל סבורים כי תוך כמה ימים תושג שליטה בצפון הרצועה, אם כי עדיין מתנהלת לחימה בשתי השכונות בצפון. בחאן יונס ההערכה היא שהלחימה תימשך עוד שבועות מספר.

שתי התפתחויות: השר בני גנץ ואלוף ניצן אלון הציעו לבחון התנעת מהלך שיביא ליצירת מתווה מחדש לשחרור החטופים במקביל להמשך התמרון הצבאי. ראש  הממשלה הקים צוות שעוסק בשאלת היום שאחרי, בראש הצוות ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר. 

דובר צה"ל תא"ל הגרי אמר אתמול כי יחידות שלדג, שייטת 13 וחטיבה 401 השלימו את ההשתלטות על כיכר פלשתין בעזה.

נמשכת הלחימה נגד עזה תחתית, רשת המנהרות מתחת למרכז העיר, מרכז השלטון של חמאס. נמסר כי מאז תחילת התמרון נפלו בקרב 98 לוחמי צה"ל, 559 נפצעו ובידי חמאס 137 חטופים. 

אתמול היה יום לחימה ואש בחזית הצפון. מטוסים וטנקים תקפו מטרות של חיזבאללה. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בביקור בצפון כי חזרת תושבים ליישובי הצפון תהיה רק בתנאי ביטחון ותוך חיזוק כיתות הכוננות.

לראשונה במלחמה זו פועלים לוחמי הארטילריה של חיל התותחנים בתוך הרצועה באש לסיוע הכוחות המתמרנים ולחילוץ. חטיבת האש 282 יחד עם צק"ח 188 לחמו בשג'עייה.

מתחילת המלחמה הותקפו 22,000 מטרות חמאס, חיל האוויר תקף 3,500 מטרות בצפון הרצועה, ו-600 פצועים פונו ב-300 פינויים מוסקים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית