צבא ארה"ב קרקע מאות מטוסי OSPREY V-22 בגלל התרסקות מול חופי יפן 

הצבא, הצי והמרינס החליטו על הקרקוע של מאות כלי טיס אחרי שוועדת החקירה הראשונית של ההתרסקות

By Lt. Col. Kevin Gross - This image was released by the United States Marine Corps with the ID 021012-M-XXXXG-001 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1080427

צבא ארה"ב על כל זרועותיו קרקע בסוף השבוע את כל כלי הטיס OSPREY V-22, מטוס-מסוק, שבוע אחרי שמטוס כזה התרסק מול חופי יפן ושמונה לוחמי יחידות מיוחדות של צבא ארה"ב נספו בהתרסקות.

V-22 (בואינג) הוא מטוס-מסוק שממריא ונוחת אנכית כמסוק וטס אופקית כמטוס, עם יכולת שינוי זוויות המדחפים כדי לעבור ממצב טיסה אחד לשני. זה כלי טיס מהיר המיועד בעיקר להטסת כוחות מיוחדים למשימות הדורשות טיסה מהירה ומדוייקת ויכולת נחיתה ללא מסלולים.

הצבא, הצי והמרינס החליטו על הקרקוע של מאות כלי טיס אחרי שוועדת החקירה הראשונית של ההתרסקות הראתה שהתקלה היתה בחומרי המטוס ולא בטעות אנוש של הטייסים. בארה"ב נשאלו שאלות רבות על בטיחות מטוסי אוספריי שהיו מעורבים בתאונות רבות יחסית בזמן קצר. גם צבא יפן קרקע את 14 מטוסי אוספריי שלו.

הצי האמריקני הודיע שלא יחזיר את המטוסים לטיסה עד סיום החקירה. מרכז המבצעים המיוחדים של חיל האוויר מפעיל 51 מטוסי אוספריי, המרינס 400 והצי 27 מטוסים מסוג זה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית