מלחמת חרבות הברזל: האמריקאים מפעילים לחץ לסיום הלחימה

ממשל הנשיא ביידן מבקש מהקונגרס לאשר מכירת 45 אלף פגזי טנקים לישראל

במקביל ללחימה קשה של לוחמי צה"ל בצפון הרצועה ובדרומה מתנהל המאבק על הלו"ז. מתי ישיג צה"ל את מטרות המלחמה. שבועות, חודשים, מתי תסתיים הלחימה. האמריקנים רוצים לדעת. לא לוחצים, לא מציבים דד-ליין, אבל מבקשים שראש הממשלה יאמר להם מתי. 

אמר על כך אתמול ראש המל"ל צחי הנגבי: חודשים ואולי יותר. נהרגו יותר מ-7,000 מחבלים. אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי: צריך ללחוץ יותר חזק במאמץ להחזיק את החטופים ובלחימה. יותר ויותר מחבלים נכנעים. מודיע שישראל תמשיך במלחמה עד להשגת המטרות.

דובר צה"ל הגרי: מצב הפעילים (חמאס) בשטח קשה, הנהגת החמאס מנותקת מהשטח. צה"ל ושב"כ ממשיכים לפעול להשבת 137 החטופים.

צה"ל הודיע אתמול כי חמישה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ו-15 נפצעו קשה. נכשלה פעולה של לוחמי יחידה מיוחדת לשחרור חטוף. 

אשר לחזית הצפון אמר ראש המל"ל צחי הנגבי: "לא נוכל לסבול שכוח רדואן של חיזבאללה יישב מעבר לגבול. נצטרך לפעול כדי שניתן יהיה להחזיר את תושבי יישובי הצפון לבתיהם". 

בלחימה בשכונות צפון הרצועה: בשכונת שג'עייה חיסלו לוחמי חטיבת כפיר חוליית מחבלים, צנחנים איתרו כמה פירים תת קרקעיים שבאחד מהן הותקנה מעלית.

כוח שריון איתר והשמיד פיר, ואילו כוח של חטיבת גולני זיהה חוליית מחבלים חמושים שנעה לעבר הכוח. למקום הוכוון מסק"ר של חה"א שחיסל את החולייה. כוחות זרוע הים תקפו מבנה, שבו זיהו לוחמי היבשה כמה מחבלים. 

לוחמי צק"ח 551 מצאו בובת דובי שבתוכה הוסתרו נשק צלפים ותחמושת בתוך בית ספר. במוסד חינוכי אחר מצאו אמל"ח שהוסתר בתוך שקית של אונר"א בכיתת לימוד. 

ממשל הנשיא ביידן מבקש מהקונגרס לאשר מכירת 45 אלף פגזי טנקים לישראל. מקורות בוושינגטון מסרו ששווי הבקשה יותר מ-500 מיליון דולר והיא איננה חלק מתכנית הסיוע הגדולה בסך 110.5 מיליארד דולר לישראל ולאוקראינה, עסקה שנמצאת עתה בדיונים בוועדות החוץ של הסנאט ובית הנבחרים. 

ארה"ב הטילה ביום ששי וטו על הצעת החלטה במועצת הביטחון, שקראה להפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. את ההצעה הגיש איחוד האמירויות. 13 חברות הצביעו בעד, בריטניה נמנעה, ארה"ב הטילה וטו. לפני ההצבעה הזהיר מזכ"ל או"ם בוטרש מפני איום עולמי של המלחמה בין ישראל וחמאס. 

ארה"ב וישראל מתנגדות להפסקת אש בלחימה, שעלולה לסייע לחמאס, ואילו וושינגטון תומכת בהפוגות כדי להגן על אזרחים ולשחרר חטופים. ראש הממשלה הודה לנשיא ביידן על הטלת הוטו על הצעת ההחלטה במועצת הביטחון. 

בדיקה של סוכנות רויטרס העלתה שהכתב שלה, עיסאם עבדאללה, נהרג בלבנון ב-13 בחודש מאש צה"ל. ישראל הגיבה שהתקרית התרחשה בתוך אזור לחימה וצה"ל בודק.

רויטרס דיווחה שבאותו יום חיזבאללה תקף, וכוח של צה"ל השיב אש כדי למנוע ניסיון חדירה לשטח ישראל. בדיקת סוכנות הידיעות העלתה שצוות טנק ישראלי ירה וגרם למותו של העיתונאי עבדאללה ולפציעתם של ששה כתבים.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית