כוחות קומנדו ויחידות מיוחדות הצטרפו ללחימה נגד חטיבת חאן יונס של חמאס

ביום ה-61 למלחמה ניהל צה"ל קרבות קשים בשכונות בצפון הרצועה, ג'באליה ושג'עייה, ובחאן יונס שבדרום הרצועה

אוגדות הקומנדו והיחידות המיוחדות של צה"ל פתחו אתמול במתקפה משולבת בחאן יונס. אלוף פיקוד הדרום ירון פינקלמן אמר שהלחימה בחאן יונס היא עתה המאמץ העיקרי, ודוחפים קדימה אל מול היעדים בחזית. 

ביום ה-61 למלחמה ניהל צה"ל קרבות קשים בשכונות בצפון הרצועה, ג'באליה ושג'עייה, ובחאן יונס שבדרום הרצועה, שם התקדמות הכוחות מהירה יחסית. בעיר חאן יונס רוב הבתים נמוכי קומות ויש שטחים חקלאיים המקלים על התנועה, בהשוואה לשכונות מגדלי המגורים הגבוהים בעיר עזה ושכונותיה.

ללחימה בחאן יונס הצטרפת אוגדה 98, מהכוחות המיוחדים הטובים בצה"ל, שלוחמיה לוחמים ישירות נגד חטיבת חאן יונס של חמאס. אתמול השמידו לוחמי האוגדה בין היתר 30 פירי מנהרות.  

ראש הממשלה הזהיר אתמול את יחיא סינוואר: "נוכל להגיע לכל מקום. אנו מכתרים את ביתו של סינוואר. הוא יכול לברוח, אבל זה עניין של זמן עד שנשיג אותו". דובר צה"ל אמר על כך כי ביתו של סינוואר הוא במרחב חאן יונס כולו, סינוואר נמצא מתחת לאדמה ו"תפקידנו להגיע אליו ולהרוג אותו". 

תקיפות רבות עוצמה אמש של חיל האוויר בכמה אזורים ברצועת עזה. הדי פיצוצים נשמעו עד העיר שדרות. צוות קרב חטיבה 460 גדוד 50  ניהל אתמול לחימה עזה בעזה ואיתר מצבור אמל"ח מהגדולים שנתגלו בעזה, ליד מרפאה בית ספר. נתגלו בו מטולי  RPG, עשרות טיל נ"ט, עשרות מטעני חבלה, טילים ארוכי טווח, עשרות רימונים וכטמ"מים.

המשך תקיפות החות'ים לעבר העיר אילת: בעיר היו אתמול התראות, וזוהה טיל קרקע-קרקע כבד ששוגר לעבר ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף ע"י לוחמי הגנ"א, סוללת 'חץ' בשילוב עם 'כיפת ברזל'. הטיל לא הגיע לתחום ישראל ולא היווה איום. 

ד"צ תא"ל דני הגרי אמר כי זו היתה פעולת טרור של החות'ים בהכוונה ובמימון של איראן, וזו בעיה עולמית. מתקיים שיח בין ישראל לבין פיקוד מרכז של ארה"ב סנטקום, ויש יחידות מיוחדות לטיפול בבעיה. לדברי תא"ל הגרי, ישראל פועלת להקמת כוח רב-לאומי לטפל בבעיית תקיפות החות'ים בים סוף.

אתמול נמשכו גיוסי מחזור נובמבר-דצמבר, ויש ביקוש רב של מתגייסות לתפקידי לחימה. 12 אחוזים מהמלש"ביות ביקשו לשרת בתפקידי לחימה לנשים. היחידות המועדפות הן חי"ר גבולות, איסוף קרבי, תותחנים, הגנ"א, חילוץ והדרכה, מג"ב.

הרמטכ"ל נפגש עם מתגייסי כפיר והנח"ל ואמר להם: "אתם לובשים מדים ביום שבו המשמעות של להגן על המדינה והבית הרבה יותר גדולה".  

הקבינט המורחב איש אמש אחרי חצות להכפיל את כמות הדלק לרצועת עזה כדי למנוע קריסה הומניטרית ומגיפות. משרד ראש הממשלה הודיע כי בתום ישיבת הקבינט המורחב נקבע שהקבינט המצומצם הוא שיקבע מעת לעת את ההיקף המינימלי של הדלק שיסופק לרצועה, על פי המצב ההומניטרי ברצועה.

עד כה אישרה הממשלה להכניס לרצועה 60 אלף ליטרים דלק. ארה"ב דרשה מישראל להתיר הכנסת 180 אלף ליטרים, והחלטת אמש פירושה שייכנסו לרצועה כ-120 אלף ליטרים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית