המוח הרוסי ממציא פתרונות אד-הוק: מחברים מל״ט תוקף לרשת סלולר של האויב לצורך איכונו

האוקראינים סבורים שהחיבור לרשת הסלולר שלהם מספק לרוסים מנגנון עוקף חסימת ל״א, באמצעותו הם יכולים לדעת את מיקום הכטב״מ

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1729935897993314452

המהנדסים הרוסים ממציאים פתרונות אד-הוק להתמודד עם מערך ההגנה האוקראיני. 

לאחרונה, גילו טכנאים של צבא אוקראינה שבתוך כטמ"מים רוסיים תוצרת איראן שאהד-136, כאלו ששיגרו הרוסים לאוקראינה נמצא ציוד תקשורת סלולרית, מודם 4G  וכרטיס SIM.

כרטיס הסים היה שייך לחברת הטלקום האוקראינית קיוויסטאר. WAR ZONE מדווח כי מומחים שבדקו את השילוב של כטמ"מ עם טלפון סלולרי, מעריכים שציוד הסלולר הותקן בתוך הכטמ"מ כדי שניתן יהיה לעקוב אחריו במקרה שהופל, כדי לאתרו.

על פי ההערכות, הכטב״מ מתחבר לרשת הסלולר של אוקראינה, טרם השיגור או במהלך הטיסה, ומדווח על מיקומו באמצעות רשת הסלולר האוקראינית. במידה והכטב״מ מגיע ליעדו - הרוסים מקבלים ורפיקציה שהוא פגע במיקום המיועד.

במידה והוא מפסיק לשדר מיקום לפני הגעתו ליעד, הרוסים יודעים שבאזור בו הפסיקו השידורים, יש אמצעי הגנה אווירי של אוקראינה. ל״א או קינטי. 

מידע כזה מאפשר למפעיל לחפש נתיב חלופי למטרה שיעקוף את אמצעי ההגנה של האוקראינים,  או לחילופין, הרוסים יכולים לחפש את האמצעי האוקראיני באותו מיקום ולהשמיד אותו. 

האוקראינים סיפרו כי בליל מתקפת הכטמ"מים הרוסית הגדולה בשבוע שעבר הם שמו לב שחלק מהכטמ"מים משדרים סיגנלים, אותות חזקים במיוחד. 

כשהכלים הופלו התגלה בתוכם ציוד הסלולר. האוקראינים סבורים שהחיבור לרשת הסלולר שלהם מספק לרוסים מנגנון עוקף חסימת ל״א, באמצעותו הם יכולים לדעת את מיקום הכטב״מ, גם כאשר מופעלת חסימה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית