שר ההגנה האמריקאי: כמות ההרוגים בעזה תקבע האם זה יהיה ניצחון אסטרטגי לישראל 

בפורום רייגן, התכנסו בכירי ביטחון אמריקאים וחברי קונגרס | ליוד אוסטין: זה יכול להיות ניצחון טקטי - והפסד אסטרטגי

https://youtu.be/HeEafV_EV8c

שר ההגנה האמריקאי, ליוד אוסטין, הגיע לפגישה של בכירים ביטחוניים בארה"ב וחברי קונגרס בסימי ואלי. הוא הגיע עם מסר: המדינה נמצאת בנקודת הכרעה והמחוקקים צריכים להתכנס כדי להעביר כספים לצבא ארה"ב וחקיקה של מיליארדים סיוע לאוקראינה וישראל. כך לפי דיווח של breakingdefense

"אנחנו חיים בזמנים מאתגרים. זה כולל את הסכסוכים הגדולים העומדים בפני המדינות הדמוקרטיות, ישראל ואוקראינה; בריונות וכפייה מסין הופכת להיות יותר ויותר אסרטיבית; יש קרב עולמי בין דמוקרטיה ואוטוקרטיה", אמר שר ההגנה, ליוד אוסטין.

"מפוטין ועד סין, מחמאס ועד איראן, היריבים והאויבים שלנו רוצים לפצל ולהחליש את ארצות הברית - ולפצל אותנו מבעלי בריתנו ושותפינו", הוסיף. "בציר הזה בהיסטוריה, אסור לאמריקה להסס".

איפה הכסף? 

אוסטין ויו"ר המטות המשולבים, גנרל CQ בראון, פנו בנפרד לקהלים מלאים בבכירי הגנה ותעשייה, כמו גם מחוקקים שהשתתפו בפורום ההגנה הלאומי של רייגן בסוף השבוע האחרון.

האירוע מגיע מכיוון שהקונגרס עדיין לא העביר את הצעת חוק הוצאות הביטחון הפיסקלית לשנת 2024. חוק הכולל בקשה לתקציב משלים של 105 מיליארד דולר, בין היתר, גם עבור אוקראינה וישראל. 

״אני מפציר בכם להעביר את בקשת התקציב המשלימה הדחופה שלנו כדי לסייע במימון צרכי הביטחון הלאומי שלנו, לעמוד לצד השותפים שלנו בסכנה ולהשקיע בבסיס התעשייתי הביטחוני שלנו", אמר אוסטין. 

תוספת התקציב של ממשל ביידן מספקת 60 מיליארד דולר להוצאות הקשורות לאוקראינה, יותר מ-14 מיליארד דולר לישראל ומאות מיליונים ליוזמות אחרות. ״זה גם״, אמר בראון, ״מספק הזדמנות, לא רק עבור קייב וירושלים אלא גם עבור ארה"ב. הכסף חוזר לבסיס התעשייתי הביטחוני שלנו כדי לבנות יכולת לא רק עבור בעלות ברית ושותפים  - אלא גם עבורנו". 

מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל, ארה"ב מוציאה נשק מהמלאי שלה כדי לשלוח לירושלים, תוך זירוז משלוחי נשק. מנהיגי הפנטגון טענו כי אין מגבלות על האופן שבו ישראל משתמשת בנשק זה וכי תמיכת ארה"ב בבעל בריתה במזרח התיכון היא בלתי מעורערת.

עם זאת, לאחר דיווחים כי כ-15,000 פלסטינים נהרגו בעזה מאז תחילת אוקטובר, אוסטין בילה חלק מזמנו במרכז הבמה בהשוואת המאבק בדאעש ומלחמת ישראל נגד חמאס. 

כמות ההרוגים בעזה

אם "אתה דוחף אזרחים לזרועות האויב, אתה מחליף ניצחון טקטי בתבוסה אסטרטגית", הזהיר אוסטין. "הבהרתי שוב ושוב למנהיגי ישראל שהגנה על אזרחים פלסטינים בעזה היא גם אחריות מוסרית וגם ציווי אסטרטגי. ישראל גם צריכה למנוע אלימות מצד מתנחלים בגדה המערבית".

בעוד הממשל פועל מאחורי הקלעים כדי למזער מקרי מוות של אזרחים פלסטינים, כמה מחוקקים החלו לקרוא ליותר שקיפות, ומגבלות אפשריות, לגבי השימוש של ישראל בנשק אמריקאי.

סנטור כריס קונס, דמוקרט בדלאוור בוועדות ההקצאות ויחסי החוץ של הסנאט, אמר לכתבים ב-18 בנובמבר בפורום האבטחה הבינלאומי של הליפקס שאחת האפשרויות עשויה להיות לוודא שהממשל הפדרלי מציית לחוקים שמטרתם לנטר מכירת נשק.

"הניחוש שלי הוא שתראה יותר דיווח ויותר ציפייה לבהירות לגבי האופן שבו בדיוק מועבר סעד הומניטרי, ויש שיחות על איזון זה עם דיווח על סיוע צבאי", אמר קונס, והוסיף כי הוא לא מצפה שהקונגרס יעביר חוקים נוספים היוצרים הגבלות (על ישראל). 

מימון פיקוד המרכז של ארה״ב 

נושא נוסף שעלה בכנס הוא מימון פיקוד המרכז של ארה״ב, לאור עליית המתיחות במזרח התיכון. מסתבר, כי הבית הלבן לקח החלטה בתחילת אוקטובר להסיט כוחות לאזור ישראל, ללא מסגרת תקציבית תומכת. כעת, חסר לצבא כסף לאימונים שוטפים. 

לגבי מימון הפעילות של פיקוד המרכז האמריקאי שכרגע מפעיל נושאת מטוסים לטובת הרתעת איראן, טוענים בפרסום, כי התקציב ההמשכי דווקא מיטיב עימו. 

״עבור FY23 קיבל פיקוד המרכז 25.8 מיליארד דולר עבור תפעול ופעילויות עם תוכניות ל-54,697 אנשי צבא באזור. הממשל התווה תוכנית לקצץ 4.9 מיליארד דולר מקופת CENTCOM בבקשת התקציב ל-FY24, וביקש רק 20.9 מיליארד דולר.

״תוכנית זו, שנחשפה במרץ האחרון, כללה גם קיצוץ בנוכחות הצבאית באזור ופקודות להשאיר שם 48,461 איש״, לפי הפרסום. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית