דעה | מכתב גלוי לנשיא ארה"ב: "החות'ים בתימן זו החזית שלך, לא שלנו"

האם על העולם להמתין עד שהחות'ים יהיו עוד שלוחה מלאה, חמושה ותוקפנית של טהרן?

אדוני הנשיא, ריגשת את הציבור הישראלי כאשר בירכת את שובה לארץ של הילדה אביגיל, בת 4, משבייה כחטופה בעזה. שבה למשפחתה יתומה מהוריה שנרצחו בידי מרצחי חמאס. ריגשת במעורבות האישית שלך במלחמה שישראל מנהלת נגד ארגון טרור על גבולה הדרומי. 

רבים בישראל מקווים ומתפללים שאתה, ג'ו ביידן, מנהיג המפלגה הדמוקרטית, לא תהיה אחרון המנהיגים הדמוקרטיים בארה"ב שתומכים מסורתית במדינת ישראל ובעמה בגלל מורשת משותפת של ערכי חרות, חופש, דמוקרטיה, זכויות האדם וזכויות האזרח.

אדוני הנשיא, זה המצב שבו נמצאת מדינת ישראל ברגע זה: מדינה קטנה בת כ-10 מיליון תושבים, מאויימת בחמש חזיתות, קרובות ורחוקות. אין לזה אח ודוגמה בעולם כולו. מצפון ארגון טרור חיזבאללה, פרוקסי של איראן. מדרום חמאס שעל השמדתו שוקד עתה צה"ל בגבורה רבה.

חמאס הוא שחטף את אביגיל. ביו"ש נלחם אותו צה"ל נגד התארגנויות טרור של אותו חמאס ואחרים. האיום הרחוק איראן, זו ששולחת את שלוחיה ושואפת לנשק גרעיני. ובאחרונה נוצרה ומתפתחת חזית חמישית, החות'ים בתימן, ועליה אנו מבקשים להרחיב את הדיבור. 

אזורים שלמים בישראל כיום ריקים מתושבים. יותר מ-120 אלף תושבי קיבוצים, מושבים וערים בצפון הארץ ובגבול רצועת עזה נאלצו לעזוב  את בתיהם ופרנסותיהם ומתגוררים בבתי מלון, כי בתיהם מאויימים על ידי חיזבאללה בצפון ובתיהם שרופים והרוסים בגבול חמאס ברצועה.

אלפי פליטים-בתוך-ארצם אלו גרים עם משפחותיהם בבתי מלון באילת, עיר התיירות הדרומית שהיתה נווה מדבר ומקום נופש למיליוני תיירי חורף מהעולם ומישראל. לא עוד. לא זו בלבד שאין תיירים, אלא שתושבי אילת, לראשונה אחרי 75 שנה, מחפשים מקלטים וממ"דים.

טילים, חימושים וכטמ"מים שוגרו לעבר אילת ממרחק של כ-1,800 ק"מ, פגעו בבית ספר. מזה חודשים מאיימים המורדים החות'ים בתימן על חופש השיט והספנות בים סוף ומפרץ עדן, משתלטים על כלי שיט ונראה שהעולם, כולל ישראל וארה"ב, אינם מקדישים לחזית חדשה זו את תשומת הלב הראוייה.

חריג השבוע: צוות המשחתת האמריקנית  "מייסון" מנע חטיפת אניית חומרים כימיים מחטיפה על ידי חמישה חות'ים חמושים. חברת הספנות הגדולה בישראל כבר שינתה נתיבי שיט בגלל איום החות'ים. 

אדוני הנשיא, לא ירחק היום והחות'ים ייהפכו לחיזבאללה ולחמאס. פרסומים שונים מדווחים שלא מדובר בחבורות פורעים. אלו מורדים חמושים ומצויידים היטב, הפועלים נגד ממשלת תימן ומשגרים טילים אל אילת. זה ארגון שמצוייד בטילי שיוט, חימושים משוטטים, טילים בליסטיים, ששה סוגי טילים, כטמ"מים, טילי קרקע-אוויר ויבשה-ים, רקטות ומרגמות. 

האם על העולם להמתין עד שהחות'ים יהיו עוד שלוחה מלאה, חמושה ותוקפנית של טהרן נגד מטרות בישראל. בינתיים נוהג צה"ל באיום היחסית חדש הזה בעדינות. ממשלת ישראל ממעטת להתייחס לנושא, כאילו יש סיבות, אולי ביטחוניות, אולי דיפלומטיות, שלא להרחיב את הדיבור בנושא. אין ספק שמטוסי חיל האוויר מסוגלים להגיע למעוזי החות'ים בתימן, כמו גם הסטי"לים של זרוע הים. אפילו צוללות. 

אבל, אדוני הנשיא, אתה כבר נמצא שם. הצי החמישי של ארה"ב מוצב, פרוס ופועל בדיוק במים האלו. מפקדת הצי ה-5 בבחריין, לא רחוק. מפקדת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב CENTCOM. ציוותי פעולה 150 ו-158, שחלקם הוקמו בדיוק למטרה הזו, להגן על הספנות הבינלאומית מפני טרור ופיראטיות.

חיל הים הישראלי השתתף בתרגילים ימיים של הצי ה-5. לא רחוק בים התיכון נמצא הצי ה-6. שתי נושאות המטוסים והמשחתות המלוות עדיין משייטות במזרח הים התיכון. 

זו עוצמה צבאית אמריקנית אדירה, ימית, אווירית ויבשתית, שמסוגלת להתמודד עם החות'ים בתימן בידיים קשורות.

אדוני הנשיא, במדינת ישראל כולם עסוקים בימים אלו במלחמה קשה, בהשבת חטופים, בגורל תושבי הגבולות ובניהול כלכלת מלחמה. נאמר דברים ברורים: אין שום סיבה בעולם שתתפתח מול ישראל חזית חמישית בתימן הרחוקה. מה לנו ולהם.

אין התנחלויות ישראליות בתימן, אין שאיפות טריטוריאליות ישראליות בתימן הרחוקה, ואין לנו גבול משותף פרט ל-1,800 ק"מ של ים. שים לב, אדוני, לאבסורד: מורדים נגד ממשלתם בעדן משגרים טילים לעבר מדינת ישראל.

כאמור, אנו משוכנעים שלצה"ל יש יכולות צבאיות ומבצעיות להתמודד עם איום זה. אבל יש לזכור את מקור האיום, איראן, שהיא גם החזית הרחוקה נגד ישראל, חזית שמאיימת להתגרען. 

אדוני נשיא ארה"ב, אנו משוכנעים שיהיה לך גיבוי, אפילו בשנת בחירות, כדי ליזום סילוק איום שמכוון לא רק נגד ישראל אלא גם נגד סעודיה ומדינות חצי האי ערב, שחלקן חתומות על מסמכי אברהם עם ישראל.

כדאי לשנן את הנוסחה: כאשר החות'ים ייהפכו בגודל וביכולות לחיזבאללה ו/או חמאס, האיום נגד ישראל יחמיר ויתרחב. אסור למערב ולארה"ב בראשו להזניח את הפינה הזאת של העולם.  

אדוני הנשיא, החות'ים זו החזית שלך, לא שלנו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית