מלחמת חרבות הברזל: עד כה שוחררו 74 חטופים

הפוגת הלחימה בעזה נמשכת | פורום ראשי הביון בקטאר דן על המשך הפוגת הלחימה תמורת עוד חטופים

תשע נשים, נערה אחת ושני עובדים זרים שוחררו אתמול משבי חמאס בעזה. 

מניחים שיהיו עוד שתי פעימות שחרור בימים ששי ושבת. אחרי כן יגיע תור החלטה קשה של הקבינט אם לחדש את הלחימה או להסכים לשלב שחרור חטופים גדול יותר, שיביא את מספר המשוחררים לקרוב למאה. 

בין המשוחררות אתמול בפעימה החמישית מיאה ליימברג, בת 17, ששוחררה יחד עם כלבתה הקטנה בלה.  

ראש הממשלה נתניהו אמר אמש כי עד כה שוחררו 74 חטופים, וישראל תעשה הכל לשחרור כולם, ואילו השר בני גנץ אמר כי אחרי הפסקת האש תתחדש האש, והקבינט כולו מאוחד בעניין הזה. 

בשלב שאחרי תוספת שתי פעימות השבוע מדובר בסיכוי לעסקת שחרור רחבה שתכלול גם חיילות וחיילים. על כך דנה אתמול בקטאר הרביעייה ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש המודיעין מצרי גנרל עבאס כמאל וראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני. 

הנשיא ביידן אמר על כך: "לא נפסיק לעבוד עד שנחזיר את בני הערובה שבידי חמאס". בדוחא, קטאר, אמר דובר משרד החוץ של קטאר: העדיפות עתה היא לשחרור ילדים ונשים. בהמשך יגיע תור החיילים. ואמנם נודע שברנע וברנס דנים עם הקטארים על השלבים הבאים, שאמורים לכלול, כך מקווים בישראל, שחרור חיילים וחיילות.

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קרבי אמר אמש כי יש עוד 159 חטופים בידי חמאס, ביניהם בין שמונה לתשעה אזרחים אמריקניים. ממשלת ארה"ב תפעל עם קטאר לשחרור כל החטופים, והדרך לכך היא המשך ההפוגות, אמר קרבי. 

הנשיא ביידן אמר אמש כי שוחרר ילד בן 4 בעל אזרחות אמריקנית, והביע תקווה להמשך ההפוגות לשם שחרור חטופים. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מגיע השבוע לישראל.  

דובר צה"ל תא"ל הגרי אמר אתמול כי צה"ל מוכן היום להמשך הלחימה. על הפרת הפרת האש אתמול אמר: "כל מחבל שיסכן את כוחותינו ימות". לדברי דו"צ כרגע לא נמצא על השולחן דיון על הסכם שחרור גדול מקיף.

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי הצהיר אתמול במסיבת עיתונאים כי "צה"ל והמודיעין כשלו", יהיו תחקירים, אבל עכשיו יש להתמקד בלחימה. 

לא נכון שמפקדים בצה"ל ידונו עכשיו במה שהיה, כרגע הכל מוקדש ללחימה. הרצי הלוי אמר שצה"ל מוכן להמשך הלחימה ולוחמים בשטח אמרו לו שהם רוצים להילחם "עד שנחזיר את אחרון החטופים". 

הרמטכ"ל אמר שבחזית הצפון שוררת אי ודאות ועל צה"ל להבטיח שתושבי הצפון ישובו למציאות ביטחונית אחרת. "נפעיל את כל העוצמות גם בצפון", אמר הרמטכ"ל, "חיזבאללה מצוי שם בפריסה מלאה וצה"ל ערוך ללחימה בלבנון עכשיו".

פורסמו שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בלחימה ב-7 באוקטובר ונחטפו בידי ארגון טרור, שמחזיק עתה בגופותיהם. הודעות נמסרו למשפחותיהם: סמ"ר תומר יעקב אחימס, סמל קיריל ברודסקי וסמל שקד דהן, זכרם לברכה.

אתמול היו כמה הפרות של ההפוגה ברצועה. הופעלו שלושה מטענים בצפון הרצועה, סמוך לכוחות צה"ל. מספר לוחמים נפצעו קל. 

פיקוד הדרום קיים השבוע (ב׳) פורום למידה מבצעי באוגדת עזה בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ובהשתתפות מפקדי האוגדות והחטיבות המתמרנות. בנוסף, בפורום לקחו חלק ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, ומפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר.

כוחות הנדסה של צה"ל ומג"ב הרסו את דירת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים בו נפל סמל מקסים מולצ׳נוב ז״ל. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית