דיווח: גרמניה מסרבת לבקשה טורקית לרכוש עשרות מטוסי קרב "יורופייטר טייפון"

קנצלר גרמניה אולף שולץ מסרב כרגע לבקשת ארדואן. דרוש אישור של ספרד, בריטניה וגרמניה 

By Chris Lofting - http://www.airliners.net/photo/UK---Air/Eurofighter-EF-2000-Typhoon/1189137/L/, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=20654565

קנצלר גרמניה אולף שולץ (Olaf Scholz) צפוי לסרב לבקשתו של נשיא טורקיה רסיפ טאיפ ארדואן לרכוש לפחות 20 מטוסי קרב מסוג "יורופייטר טייפון" - בין השאר על רקע הגינוי הנרחב של טורקיה לישראל, כך על פי אתר בלומברג Bloomberg. 

מקורות גרמניים אמרו שארדואן צפוי לבקש משולץ לאשר את המכירה, אולם הקנצלר צפוי שלא להיענות בשל כמה סוגיות, בהן גם תקיפות טורקיה את הכורדים בסוריה והסחבת באשרור חברותה של שוודיה בנאט"ו. 

דובר ממשלת גרמניה אמר לבלומברג כי שולץ צפוי להבהיר לארדואן את עמדתה של גרמניה כי לישראל הזכות להגן על עצמה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס.

על פי מקורות טורקים, ארדואן מבקש לרכוש לפחות 20 מטוסי "יורופייטר טייפון" עם אפשרות להכפיל את הכמות. טורקיה מעוניינת ברכש זה כתגובה לרכש של מטוסי קרב מסוג Rafale על ידי שכנתה יוון.

בכוונת טורקיה להוציא משימוש את צי מטוסי F-4 שבשירותה. תהליך המודרניזציה של חיל האוויר הטורקי עומד בראש מעייניו של ארדואן מאז הוציאה ארה"ב את טורקיה ב-2019 מהתכנית לקנות ואף לעזור בייצור מטוסי F-35.

בזמנו, טורקיה בחרה לקנות את מערכת ההגנ"א הרוסית S-400 וארה"ב חששה שבכוונת טורקיה לאסוף מודיעין על המטוס החמקן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית