דיווח: מסוקי קרב ישראלים ניצפו בעזה עם שידרוגים מתוצרת מקומית

WAR ZONE סוקר את מערך המסק"רים של חה"א הישראלי, וכותב שהמסוקים שודרגו בכמה שלבים

מסוקי הקרב אפאצ'י AH-64 'פתן' של חיל האוויר הישראלי נושאים מתחת לגוף המסוק פוד מיוחד, שמותקן מאחורי התותח 30 מ"מ של המסק"ר. הפוד מכיל מערכות אוויוניקה ואלקטרוניקה תוצרת ישראל, המשפרים את ביצועי המסק"ר, ומשפרים גם את שרידותם של חלק מהכלים, שהם ישנים למדי. 

WAR ZONE סוקר את מערך המסק"רים של חה"א הישראלי, וכותב שהמסוקים שודרגו בכמה שלבים. פוד עם מערכות תוצרת ישראל הותקן במסוקי 'פתן', ובשלב השני שודרגו המסק"רים המתקדמים יותר 'שרף'  AH-64D  LONDBOW  שהחלו להיקלט בחה"א בשנת 2005.

ב'שרף' מותקנים מכ"ם לונגבאו AN/APG-78, מערכת תקשורת קולית של רפאל  RAVNET 300  ותקשורת לווייניים ELTA-1891  של אלתא/תע"א. מערכת ניהול משימה של אלביט מערכות HELICOM וחליפת הגנה של אלישרא, הכוללת התראה מפני טילים ומשבש שידורים.

במהלך שדרוג המסק"רים בבסיס התחזוקה של חה"א יא"א 22 הוחלפו החיווט של המסוקים וחלק מהמחשבים. חיל האוויר שידרג 12 מסוקי 'פתן' לרמת 'שרף', כאשר חלק מגוף המסק"רים נשלחו ליצרנית בואינג בארה"ב לבנייה מחדש על פי הדרישות הישראליות.

מסוקי 'פתן' ו'שרף' מוצבים בשתי טייסות, 113 ו-190.

למסוקים מערכות נשק תוצרת התעשיות הביטחוניות: טילי ספייק  NLOS של רפאל, שיחמשו בעתיד גם מסוקי אפאצ'י של צבא ארה"ב. הטיל מכונה בצה"ל 'תמוז', והוא למעשה חימוש משוטט מונחה אלקטרו-מגנטי. מסק"רי חה"א חמושים גם בטילי הלפייר AGM-114. 

כל התוספות הללו למסוקים, כותב WAR ZONE, מוסיפים משקל למסוק, אך בחה"א הישראלי סבורים שהתמורה כדאית לשדרוג משמעותי של יכולות מסוקי הקרב. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית