רשת חירום אזרחית לכיתות כוננות ברחבי הארץ

הרשת צירפה לשורותיה בימים האחרונים מעל 600 כיתות כוננות ומאות צוותי "שומרי שכונות" ו"משמר אזרחי" שהוקמו עם פרוץ המלחמה

אירועי ה-7 באוקטובר העצימו את הצורך בנחיצותה של רשת קשר שתאפשר תקשורת רציפה ומתקדמת בין גורמי החירום וההצלה הממלכתיים לבין כוחות החירום בשטח.

"מצודה-נט", רשת החירום האזרחית שהוקמה כלקח מאירוע הפיגוע בשרונה מרקט בתל אביב בחודש יוני 2016 עבור מנהלי אבטחה וחירום, מצרפת בימים אלו לשורותיה את הגופים החדשים אשר הוקמו ומוקמים בימים אלו, כלומר מעל 600 כיתות כוננות ומאות צוותי "שומרי שכונות" ו"משמר אזרחי" אשר יסיירו בערים ובשכונות.

כך יתאפשר שיח בין הכוחות השונים והסמוכים זה לזה וכן בינם לבין מפקדי הרובעים בערים ומנהלי האבטחה בראשויות ובינם לבין גורמי החירום הממלכתיים .

הרשת נבנתה על בסיס טכנולוגיית Voice Over Cellular (המחליפה את רשת מירס) של קבוצת YTCOM המתמחה במתן פתרונות ל"מגיבים ראשונים" ומאפשרת הקמת מאות תתי-רשתות (אשכולות) על בסיס חלוקה טריטוריאלית או/ו מגזרית.

הפלטפורמה נבחרה ע"י רח"ל (רשות החירום הלאומית) עבור הגורמים הממלכתיים ביניהם משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כבאות והצלה ומערכי האבטחה במשרדי הממשלה ולכן נבחרה גם עבור רשת החירום האזרחית.

במטה הרשת במודיעין הוקמה מערכת השליטה והבקרה של הרשת כולל הממשק בין אשכולות השטח השונים לבין גורמי החירום הממלכתיים . מערכת השו"ב מאפשרת העברה מידית של מידע לכלל משתמשי הרשת, ובינם לבין הראשויות .  

מערכת השו"ב מאפשרת פתיחת רשתות לאירוע (אד-הוק) על פי פוליגון כך שכל חבר ברשת הנמצא במתחם הפוליגון או נכנס לפוליגון הופך אוטומטית לחבר ברשת ייעודית זו . מערכת השו"ב כוללת ממשק חוזי המאפשר לזהות את מיקומי המשתמשים על גבי מפה, יכולת קריטית באירועי חירום. 

הרשת מציעה למתחברים שלוש שכבות שליטה ובקרה : מערכת שו"ב - דיספצ'ר - המיועדת לגופים המפעילים מס' קבוצות קשר תחת אחריותם; מכשירי קשר- מספר דגמים של פתרונות קשר החל ממכשיר בסיסי ללא מסך ועד טלפון סמסונג מוקשח הכולל מערכת PTT מובנת, המכילה מפה המציגה על גבי המסך את כלל החברים הפעילים. 

אפליקציה הניתנת להתקנה על כל מכשיר טלפון חכם (רצוי אנדרואיד) המאפשרת קשר ישיר בין החברים בקבוצה ובין מפקדי הכוח. כל מנהל מערך יוכל לבחור לאילו אשכולות (קבוצות קשר) ברצונו להתחבר.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית