פיקוד העורף: מיגוניות ליישובים בדואים ופתרונות למניעת פריצת דלת הממ״ד 

במיגונית כזו יכולים לתפוס מחסה בין 30 ל-50 בני אדם, והן הותקנו עד כה ב-30 ישובים בדואים

צילום: דובר צה״ל 

פיקוד העורף הקים בעשרות נקודות בישובים בדואים בלתי מוכרים בדרום מתקני מיגון מיוחדים שנותנים מענה מיגוני נגד רסיסים והדף קרוב. בקרב הפזורה הבדואית התגלו מתחילת המלחמה מקרים רבים של פצועים ונפגעי חרדה. 

מדובר במיגוניות עשויות רשתות מתכת גדולות ובתוכן מילוי כמויות גדולות של חול בעובי של כשני מטרים. המיגוניות הן תוצרת חברה בארה"ב, ומשתמשים בהן גם בצה"ל. חיל הנדסה מקים מיגוניות מסוג זה, שהן מבנים ארעיים ולא מבני קבע, בעיקר בשטחי כינוס של יחידות צבא. 

במיגונית כזו יכולים לתפוס מחסה בין 30 ל-50 בני אדם, והן הותקנו עד כה ב-30 ישובים בדואים בלתי מוכרים כדי להעניק הגנה לתושבים. אחת המיגוניות הוקמה סביב מרפאה בישוב לא מוכר.

מסבירים כי מיגונית מסוג זה איננה מחליפת ממ"ד, ומכיוון שאין לה גג היא אינה חסינה מפני פגיעה ישירה, אך מגינה על היושבים בתוכה מרסיסים והדף. במחלקת מיגון במפקדת פיקוד העורף נעשות בימים אלו כמה פעילויות הקשורות למלחמה.

נערך כנס של יצרני דלתות לממ"דים. לקח מאירועים שקרו ב-7 באוקטובר, כאשר תושבים אחזו במשך שעות בדלת הממ"ד כדי למנוע חדירת מחבלים. פקע"ר ביקש מיצרני הדלתות הצעות ורעיונות לשיפור דלתות הממ"דים.

יש הצעה לממשלה ליזום צו צמצום סיכונים מחומרים מסוכנים, חומ"ס. מדובר באכסון חומרים כמו ברום, אמוניה ואחרים, תוצרת מפעלים בארץ או יבוא מחו"ל, הדורשים שיטות ותקני אכסון מיוחדים בעת חירום. אפילו בגג של לול תרנגולות יש אמוניה.

תכנית 'עמידה איתנה' לחיזוק חוסן תושבי הצפון. הגנה על חקלאים, גדרות סביב ישובים, מיגוניות בשערי ישובים, שיפוץ מקלטים, הגנה על מתקני חשמל ומים בישובים.

יוזמה לפתרונות מיגון לגני ילדים בכל הארץ שאין בהם ממ"דים. מדובר על מיגונים יבילים שמתאימים לגני ילדים, פתרונות שניתן להתקינם במהירות. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית