צבא פרו מצטייד ברוס"רי ערד 7 תוצרת IWI

הרובים, בשווי של כ-25 מיליון דולרים, מיועדים לפיקוד הדרום של צבא פרו
 

צבא פרו מצטייד ב-10,000 רוס"רי ערד 7 בקליבר 7.62x51 מ"מ מתוצרת חברת IWI.

האתר defense.com מדווח כי בסוף חודש אוגוסט נחתמה עסקה בשווי של כ-25 מיליון דולרים עם התעשייה הצבאית הפרואנית (FAME) לאספקת רובים אלו לפיקוד הדרום של צבא פרו. לישראלדיפנס נודע כי מדובר בשלב ראשון של עסקה כוללת בשווי של עשרות מיליוני דולרים, הכוללת גם העברת ידע.

ייצור ואספקת רובים אלו לצבא הפרואני על ידי התעשייה הצבאית הפרואנית הינם תולדה של הסכם שיתוף פעולה שנחתם בחודש מרץ 2023 בין FAME לחברת IWI הישראלית להרכבה, יצור, שיווק ותחזוקה משותפים של אמצעי לחימה מתוצרת IWI.

אספקת הרובים תעשה תוך שנה מחתימת ההסכם ולכל רובה יצורפו 5 מחסניות בנות 20 כדורים כל אחת, מתלה רובה טקטי, כידון, ידית אחיזה קדמית עם דורגל ומסילת MLOK.

הערד 7 כבר נמצא בשירות מספר צבאות בעולם, כולל ביחידות מיוחדות בישראל ולהבנת "ישראלדיפנס" אספקה זו לא תפגע  בהצטיידות של צה"ל, משטרת ישראל ושאר כוחות הביטחון הישראלים בכלי נשק מתוצרת IWI.

בנוסף, יספק התע"ש הפרואני 2,000 ערכות הסבה של רובי גליל SAR ומיקרו גליל לרובי גליל אולטרה בשווי של 1.63 מיליון דולרים. הערכה כוללת קת טלסקופית, יחידת אחיזה קדמית טקטית, גוף רובה עם מסילות פיקטיני וכוונת אופטית מפרו 21 של חברת מפרולייט.

כמו כן, יסופקו לצבא הפרואני 2,500 כוונות אופטיות מפרו 21 עבור רוס"ר ערד 7 בשווי מוערך של 1.12 מיליון דולרים.

מחברת IWI לא התקבלה כל תגובה לידיעה זו.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית