דיווח: המצרים מקימים מחסומים במעבר רפיח - לבלום מעבר פלסטינים למצרים

כתב סוכנות AP דיווח הבוקר מדיר אל-באלח כי משפחות שלמות החלו במסע מעזה למצרים 

Avi Ohayon / PMO

אלפי פלשתינים החלו להימלט מצפון רצועה עזה דרומה נוכח פעולות "מוגבלות" של צה"ל המתפרשות בעזה כהכנות לפעולה יבשתית בעזה.

כתב סוכנות AP דיווח הבוקר מדיר אל-באלח כי משפחות שלמות, במכוניות, במשאיות ובעגלות רתומות לחמורים, עמוסות בציוד, מתרכזות בכביש הראשי בעוד חיל האוויר ממשיך לתקוף.

ישראל פיזרה כרוזים בערבית הקוראים לתושבים לצאת בשני כבישים בין השעות 10 בבוקר ו-4 אחר הצהרים, והדיווחים אומרים שמאות אלפים כבר יצאו לדרך. 

כמה אלפי פלשתינים התרכזו בבית ספר של האו"ם בדיר אל- באלח, שם בילו את הלילה. הווידה אל זענון, בן 63, מבית חנון, סיפר לכתב AP : "באנו הנה כל המשפחה עם הילדים. לא היה היכן לישון. אין מזרנים. אני רוצה לשוב לביתי אפילו אם הבית נהרס".

איש זה מייצג פלשתינים רבים המצויים בדילמה אם לעזוב או להישאר. רבים מביעים חשש שלא יוכלו לשוב לבתיהם, ואז ימצאו את עצמם תקועים בסיני שבמצרים. שלטונות מצרים חוששים ממעבר מאות אלפים לשטח מצרים, ולכן הקימו מחסומים זמניים בצמד המצרי של מעבר רפיח, כך מסרו שני פקידים מצריים ל-AP.

משרד הבריאות של עזה מסר כי במלחמה נהרגו 2,215 בני אדם, כולל 724 ילדים ו-458 נשים. בהתקפות האוויר של ישראל נהרסו גושי בניינים שלמים, ואין אפשרות להעביר לעיר מזון וציוד רפואי.

הממונה על ענייני החוץ של האיחוד האירופי ז'וזף בורל אמר בעת ביקור בסין כי ההחלטה לקרוא לתושבים לצאת מצפון הרצועה היא נכונה, אך צה"ל חייב להעמיד לרשות התושבים זמן רב יותר כדי לצאת. "אי אפשר להניע מספר כה גדול של תושבים בתקופה כה קצרה, כשאין בידיהם אמצעי תחבורה ומקלטים". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית