תכירו את לוחמי העילית של חמאס

פסק דין המבוסס על חקירת שב״כ מהשבועות האחרונים חושף את האימונים שעוברת יחידת העילית של חמאס

מתוך ערוץ הטלגרם sabreenSSS - מחבלי חמאס תוקפים מוצב צה״ל 

בסוף אוגוסט האחרון, כשבועיים לפני התקיפה של חמאס ביום שבת האחרון, פרסם משרד המשפטים פסק דין המבוסס על חקירות שב״כ, המתאר את לוחמי יחידת העילית של חמאס - נוחבה. 

כתב האישום מאשים את מחמד מצרי (26) מבית חנון שברצועת עזה, בהשתייכות לארגון הטרור חמאס. 

מצרי הצטרף לאימון צבאי מטעם עז א-דין אל-קסאם, (פלג של ארגון החמאס המהווים זרוע צבאית שלו). האימונים בוצעו במוצב עסקלאן, שם קיבלו מדים צבאיים, נשק, תחמושת ורימונים. במוצב עסקלאן בוצעו אימונים נוספים אשר כללו לחימה בשטח בנוי, מארבים ותקיפות וכן אימונים בכלי נשק שונים. 

על פי כתב האישום, בתחילת שנת 2018 מונה מצרי לחייל במחלקה הרגלית באחת מפלוגות עז א-דין אל-קסאם. יתרה מכך, במהלך שנת 2021, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם הציע למצרי להשתתף בקורס אשר בסיומו יועבר לפלג הנוח'בה של חמאס. 

״גם הפעם השיב מצרי בחיוב ונשלח למוצב עסקלאן, שם עבר יחד עם פעילים נוספים אימונים צבאיים מתקדמים. לאחר סיום האימונים מונה מצרי לפעיל נוח'בה בבית חאנון, ועד לשנת 2022 השתתף באימונים צבאיים אחת לחודש במועדים שונים. כמו כן, השתתף הנאשם אחת לחודש במועדים שונים בפעילות בגבול ישראל-רצועת עזה, שמטרתה הייתה להגן על גדר הגבול מפני כוחות צה"ל, ומפני משתפי פעולה, מסתננים ועוד״, על פי כתב האישום. 

בתאריך 28.08.2023 הגיע הנאשם מחמד מצרי לאזור גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, לאחר ששוחרר ממעצר ע״י חמאס. מיד עם חצייתו נעצר ע״י כוח צה״ל והועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

ההכשרה כללה קורס לחימה תחת השם ״אסנאד״ מטעם עז א-דין אל-קסאם. האימון ארך 20 ימים, מהבוקר עד הערב. הקורס כלל הרבה כושר גופני. 

לאחר מכן ההכשרה כללה קורס נוסף בשם ״מוסתגדין״. אימון צבאי מתקדם. הקורס התנהל במוצב צבאי בבית חאנון. בקבוצות של 11 משתתפים בכל קבוצה. האימון ארך 4 חודשים, 12 שעות ביום. האימונים התנהלו ביום ובלילה. 

בתפריט? ריצה, זחילה, שיחה בבוץ, טיפוס, קפיצה מצמיגים בוערים. לאחר מכן האימון המשיך במוצב עסקלאן. בתפריט? מארבים, תקיפות, שימוש באמל״ח מגוון (רובה סער, אקדח, מקלעים). כמו גם, המשך כושר גופני כולל זחילה למרחק שני ק״מ. האימונים כללו ירי של מאות כדורים. 

לאחר האימונים, מצרי שובץ לשמירות במשך שלושה חודשים, כאשר אחת ל-20 ימים, יש שמירה. אחת לחודש לפחות, מצרי היה מחוייב באימון כושר ובכלי נשק. כל הפעילות כללה מצלמת ראש לשיפור ביצועי הפרט. 

לסיכום, ניתן להניח כי מצרי אינו הראשון מיחידת העילית נוח'בה של חמאס שנופל בידי שב״כ. קרי, סביר להניח כי בשב״כ וצה״ל מכירים את יכולות הצד השני. 

אמנם מדובר ביחידת עילית של, ככל הנראה, מאות אנשים, אך יש לזכור כי ביום שבת האחרון, הספיקו גם כמה עשרות כדי להגיע לאחיזה בקיבוץ או ציר תנועה ישראלי.  

בנוסף, אלו שפרצו לישראל בשבת האחרונה, לפחות חלקם, נשארו להתמודד עם הסיירות הכי מקצועיות של צה״ל - מטכ״ל, שלדג, דובדבן ועוד והימ״מ. ובעת כתיבת שורות אלו, כמעט יום וחצי של לחימה רציפה, עדיין יש קרבות פנים לפנים. 

סרטונים של חמאס שפורסמו ברשתות (בעיקר טלגרם), מראים אנשי חמאס עם נק״ל, נ״ט ואמל״ח נוסף. חלקם אף מוכשרים בחבלה. גם שיטות הלחימה שלהם, כולל כיבוש מוצבים והשתלטות על יישוב, מקצועיות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית