בצה״ל טרם קבעו מדיניות לגבי טייסים שמסרבים להתנדב בגלל המחאה
בצה״ל טוענים שהדיווחים על איום בהדחה לא נכונים | מטרת כינוס מח"א עם מפקדי הטייסות ב-17 באוקטובר איננה הדחת טייסים, אלא למפות את מצבת כוח אדם בטייסות
דן ארקין
| 04/10/2023
מפקד חיל האוויר ומפקדי הטייסות ישלימו עד אמצע החודש את הערכת מצב הכשירות של אנשי צוות אוויר בטייסות, כדי שלמפקדת החיל תהיה תמונת כשירות מלאה לקראת האימונים והתרגילים הבאים בחורף.
הנוהל בחיל האוויר שונה מזרועות אחרות בצה"ל: טייס מילואים שומר על כשירותו בכך שהוא מתייצב לאימון בערך פעם בשבוע, מבצע כמה גיחות וכך נשמרת כשירותו המבצעית. אם הוא נעדר, לדוגמה, 30 יום בגלל מחלה או כל סיבה אחרת, עליו לבצע מספר פעולות לשמירת כשירות.
מסמנים 90 ימי אי התייצבות לטיסות כתקופה שבה נפגעה כשירותו של הטייס. חלפו כמה חודשים מאז החלה תקופת המחאה וההודעות על אי התנדבות, ולכן החיל מתקרב למדרגת הכשירות של 90 יום, אם כי עדיין לא הגיע לדרגה זו.
מטרת כינוס מח"א עם מפקדי הטייסות ב-17 באוקטובר איננה הדחת טייסים, אלא למפות את מצבת כוח אדם בטייסות, לדעת בדיוק כמה טייסים מתקרבים לדרגת הכשירות של 90 יום או פחות, כשהמטרה היא לא להגיע למדרגה זו.
בכל טייסת יש שלושה סוגי טייסים: כאלון שמתייצבים לכל ימי המילואים, כאלו שהודיעו של יבואו למילואים, והקבוצה השלישית – המתלבטים. כוונת מח"א היא שלקראת אמצע החודש יחליטו המתלבטים לחדש התייצבות מלאה למילואים, וכך גם אלו שהודיעו על אי התנדבות.
דובר צה"ל מסר כי בהתאם למיפוי תמונת הכשירות יתקבלו החלטות באשר למדיניות כלפי אנשי המילואים, וזו המטרה היחידה ש השיחות שמקיימים ויקיימו מח"א ומפקדי הטייסות השומרים על קשר רציף עם אנשי המילואים.
בצה״ל טוענים שהדיווחים על איום בהדחה לא נכונים | מטרת כינוס מח"א עם מפקדי הטייסות ב-17 באוקטובר איננה הדחת טייסים, אלא למפות את מצבת כוח אדם בטייסות
מפקד חיל האוויר ומפקדי הטייסות ישלימו עד אמצע החודש את הערכת מצב הכשירות של אנשי צוות אוויר בטייסות, כדי שלמפקדת החיל תהיה תמונת כשירות מלאה לקראת האימונים והתרגילים הבאים בחורף.
הנוהל בחיל האוויר שונה מזרועות אחרות בצה"ל: טייס מילואים שומר על כשירותו בכך שהוא מתייצב לאימון בערך פעם בשבוע, מבצע כמה גיחות וכך נשמרת כשירותו המבצעית. אם הוא נעדר, לדוגמה, 30 יום בגלל מחלה או כל סיבה אחרת, עליו לבצע מספר פעולות לשמירת כשירות.
מסמנים 90 ימי אי התייצבות לטיסות כתקופה שבה נפגעה כשירותו של הטייס. חלפו כמה חודשים מאז החלה תקופת המחאה וההודעות על אי התנדבות, ולכן החיל מתקרב למדרגת הכשירות של 90 יום, אם כי עדיין לא הגיע לדרגה זו.
מטרת כינוס מח"א עם מפקדי הטייסות ב-17 באוקטובר איננה הדחת טייסים, אלא למפות את מצבת כוח אדם בטייסות, לדעת בדיוק כמה טייסים מתקרבים לדרגת הכשירות של 90 יום או פחות, כשהמטרה היא לא להגיע למדרגה זו.
בכל טייסת יש שלושה סוגי טייסים: כאלון שמתייצבים לכל ימי המילואים, כאלו שהודיעו של יבואו למילואים, והקבוצה השלישית – המתלבטים. כוונת מח"א היא שלקראת אמצע החודש יחליטו המתלבטים לחדש התייצבות מלאה למילואים, וכך גם אלו שהודיעו על אי התנדבות.
דובר צה"ל מסר כי בהתאם למיפוי תמונת הכשירות יתקבלו החלטות באשר למדיניות כלפי אנשי המילואים, וזו המטרה היחידה ש השיחות שמקיימים ויקיימו מח"א ומפקדי הטייסות השומרים על קשר רציף עם אנשי המילואים.