החות׳ים מציגים טילי Ghader המכסים את כל שטח ישראל 

החות׳ים נתפסים כזרוע של המשטר האיראני ולכן, בתיאוריה, מדובר בעוד כיוון ממנו יכולה להגיע מתקפת טילים משולבת, אם איראן תחליט על כך

https://twitter.com/fab_hinz/status/1704819625727267199?s=20

החות׳ים בתימן מציגים טילים שיכולים להגיע לישראל. בימים האחרונים הוצגו טילי Ghader, נגזרת של טיל ה-Shahab-3, לטווח של כ-2000 ק״מ, במצעד צבאי בתימן. 

החות׳ים נתפסים כזרוע של המשטר האיראני ולכן, בתיאוריה, מדובר בעוד כיוון ממנו יכולה להגיע מתקפת טילים משולבת, אם איראן תחליט על כך. 

לצד ישראל, טילים אלו יכולים להיות מופנים גם לסעודיה. אמנם לאחרונה סעודיה ואיראן מחממות יחסים הודות לתיווך סיני, אך המצב בין המדינות הללו יכול להשתנות ברגע. ואם הוא ישתנה, החות׳ים יכולים להתחיל לאיים, שוב, על תשתיות הנפט של סעודיה. 

לפי מכון המחקר CSIS שכתב דו״ח על הטילים של החות׳ים, בין השנים 2015 ועד 2020, שוגרו מאות טילים לעבר מדינות המפרץ על ידי החות׳ים במסגרת המלחמה שלהם עם סעודיה. 

במסגרת אותו מחקר, מזכירים הכותבים כי טילים בליסטיים לטווחים ארוכים בידיים של החות׳ים, אינה חוויה חדשה. בעבר החות׳ים שיגרו טילים כמו Burkan-1, Burkan-2H, BURKAN-3. 

ב-2017 חשפה ניקי היילי, אז שגרירת ארה״ב לאו״ם והיום מתמודדת לנשיאות, כי האיראנים מספקים לחות׳ים טילים. החות׳ים שיגרו לאורך השנים גם טילי חוף ים מסוג C-801 ו-C-802. 

כעת, כאמור, הוצגו טילי Ghader שמתווספים לארסנל החות׳י. בישראל התחילו לצוף כותרות על האיום החות׳י כלפי אילת בסוף שנת 2021, המשיכו ב-2022 וכעת האיום מכסה את כל שטח ישראל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית