רכב חשמלי ליחידות מיוחדות - טווח: 7000 ק״מ 

הרכב עוצב בהדרכתו של בן סקוט-גדס, מהנדס לשעבר המזוהה עם פרארי ומקלרן

The Fering Pioneer is an electric all-terrain vehicle capable of a range of 7000 km (Picture source: Fering Technologies)

 

פרינג (Fering), סטארט-אפ בריטי, השיג בהצלחה חוזה לפיתוח גרסה צבאית של רכב חשמלי Pioneer 4X4 המסוגל לטווח פוטנציאלי של 7,000 ק"מ. הם יעבדו בשיתוף פעולה עם יחידה טקטית מתמחה, שזהותה נותרה עלומה. פרסום של armyrecognition

פרינג אמורה לייצר דגמי אב טיפוס להערכה לפני שתעבור לייצור בקנה מידה מלא. ראוי לציין כי ההתאמות הצבאיות הללו ייוצרו לצד הגרסאות האזרחיות. 

הרכב עוצב בהדרכתו של בן סקוט-גדס, מהנדס לשעבר המזוהה עם פרארי ומקלרן. ה-Fering Pioneer מתהדר במידות קומפקטיות, בדומה לטנדר משלוחים סטנדרטי. הוא משתרע על פני 5526 מ"מ אורך, ו-2,000 מ"מ רוחב, עם גובה מתכוונן שנע בין 1974 מ"מ ל-2,354 מ"מ.

בהסתכלות עמוקה יותר על המפרט, המבנה של הפיוניר משלב חומרים וטכניקות מתקדמים מתעשיית מכוניות העל, וכתוצאה מכך המשקל היבש הוא כ-1,500 ק"ג. 

הליבה שלו כוללת מסגרת מאלומיניום בתוספת אלמנטים מרוכבים ולוחות חיצוניים מבד חזק, המעניקים לו קיבולת עומס של 1,500 ק"ג.

הפיוניר מסוגל לעבור שקעים בעומק עד 1400 מ"מ, ניווט שיפועים של עד 60%, להשיג זוויות חציה של 50°, ועליות מדרגות של 500 מ"מ. ה-4X4 החשמלי הזה יכול להגיע למהירות מרבית של 125 קמ"ש.

הוא מופעל על ידי שני מנועים חשמליים, עם תאי תחמוצת ליתיום טיטנאט במקום סוללות ליתיום-יון קונבנציונליות, שנועדו לעמוד בתנאי מזג אוויר מאתגרים. 

בנוסף, הוא משלב מנוע בעירה 800 סמ"ק מאריך טווח של שלושה צילינדרים, הפועל על ביודיזל, המשמש כגנרטור מובנה עם קיבולת של 70 קילוואט.

הגנרטור לא רק מפעיל את המנועים אלא גם טוען מחדש את הסוללות במהלך הפעולה, מה שמבטיח ביצועים אופטימליים, במיוחד במהלך משימות תובעניות כמו טיפוס על גבעות. מערך אנרגיה זה מעניק לפיוניר טווח פעולה של 7,000 ק"מ (כאשר מצויד במכלים ארוכי טווח) ויכולת לפעול בשקט עד 80 ק"מ. 

אחת התכונות הבולטות של הפיוניר היא יכולת ההסתגלות שלו. הוא תוכנן לשינוי או שדרוג בקלות כדי לתת מענה לצרכי לקוחות מגוונים, להכיל סוללות גדולות יותר או מרחיבי טווח חלופיים כגון מנועים מונעי אלכוהול או תאי דלק. 

יתר על כן, ה- Pioneer נבנה מתוך מחשבה על אורך חיים, ומבטל את הצורך בגריטה בתום מחזור חייו. הוא תוכנן לתיקון ושדרוג פשוטים, והוא כולל חישוקי 22.5 אינץ' המסוגלים להכיל צמיגי משאיות סטנדרטיים, מה שמבטיח זמינות צמיגים גם במקומות מרוחקים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית