חיל האוויר החל בתהליך הקליטה של מל״ט חדש בשם ״ניצוץ״

בתחילת השבוע נערך טקס קליטת 'ניצוץ' בטייסת 144, 'עוף החול', בבסיס חה"א בחצור

צילום: דובר צה״ל 

חיל האוויר קלט השבוע את כלי הטיס הבלתי מאוייש החדש 'ניצוץ', שפותח ברפאל ובאירונאוטיקס במסגרת פרוייקט 'ענני סערה'.

בתחילת השבוע נערך טקס קליטת 'ניצוץ' בטייסת 144, 'עוף החול', בבסיס חה"א בחצור. 'ניצוץ' הוא כטמ"מ שנועד לבצע משימות חוזי, מודיעין, ליווי כוחות קרקע, הכוונה לתקיפה ומשימות נוספות. חלק מפרטי הכלי ותכונותיו מסווגים.

טייסת 144 שתפעיל את 'ניצוץ' הוקמה בשנת 1972 כטייסת קרב, ובשנת 2022 הוסבה לטייסת כטמ"מים ונפתחה מחדש בבסיס חצור. 'ענני סערה' הוא פרוייקט הפיתוח של 'ניצוץ' שהובילו מנהלת מל"טים במפא"ת משהב"ט, רפאל ואירונאוטיקס.

בטקס אמר מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר: "אנו עולים עוד קומה, יום בו יש לטייסת עוד מטוסים ואמל"ח לצד משרתים מעולים". מפקד טייסת 144 סא"ל ע' אמר ש"'ניצוץ' הוא עמוד שדרה של מערך חדשני פורץ גבולות שעתיד לשנות באופן דרמטי את מאזן הכוחות בשדה הקרב העתידי".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת  אוויר ומודיעין ברפאל יובל מילר: "פרויקט 'ניצוץ' הוא מכפיל כוח משמעותי",  ואילו מנכ"ל אירונאוטיקס דני סלסקי אמר: "מדובר בפריצת דרך אסטרטגית שתשנה את שדה הקרב העתידי. המערכת משלבת תפיסה מבצעית חדשנית עם יכולות טכנולוגיות ברמה עולמית". ראש מנהלת מל"טים במפא"ת: "הכלי משלב יכולות רובוטיקה ואוטונומיה אווירית בחזית הטכנולוגיה". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית