האיגוד הישראלי לאיכות יעניק פרסי חדשנות לרא״ל (מיל׳) אביב כוכבי, ד״ר יוסי ורדי וד״ר אורנה ברי

הפרסים יוענקו במסגרת תחרות לאומית חדשה בתחום החדשנות שמקדם האיגוד הישראלי לאיכות

Photo by Jason Goodman on Unsplash

האיגוד הישראלי לאיכות החליט לקיים תחרות לאומית חדשה בתחום החדשנות. זאת, במקביל לתחרות היוקרתית בישראל המעניקה פרס לאומי לאיכות והמצוינות בישראל ע"ש יצחק רבין.

מדובר בתחרות רב-שנתית הפתוחה לכלל הארגונים במשק הישראלי כשכל כוונתה, קידום תרבות חדשנות "הלכה למעשה" במשק, לצד מצויינות בניהול חדשנות מוסדיות. 

החדשנות המוסדית עוסקת בפיתוח ארגונים, ותכליתה להבטיח את שרידותם, חוסנם ותנופתם תוך השקעה בפיתוח ההון האנושי, בכשירותם היזמית של אנשי הארגון ובעיצוב מנגנונים תומכים.

בנוסף לכך, נדרשת השקעה גם בתפישות תפעול, תהליכים, תשתיות תומכות (מבנים ארגוניים, תשתיות טכנולוגיות, תשתיות פיזיות ודיגיטאליות) ושותפויות חוצות אקו-סיסטם.

"עידוד וטיפוח תרבות של חדשנות והטמעת מנגנונים של חדשנות מוסדית בארגונים בישראל, צפויים לחזק את הפוטנציאל שלהם לממש יוזמות ורעיונות לכדי מוצרים ושירותים פורצי דרך ולשמר את מעמדה של ישראל כ Startup-Nation״, אומר סא"ל במיל' ד"ר דוד אלקחר, ממובילי התחרות. 

"התחרות עוצבה במטרה להתוות דרך להטמעת חדשנות, על בסיס קריטריונים בין-לאומיים מוכרים, לצד העמדת "רף" (סטנדרט) להכוונת העיסוק בתחום החדשנות, במגזר הציבורי והפרטי" שרון אנקר, יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות. 

במסגרת התחרות הלאומית בתחום החדשנות יוענקו השנה תעודות בקטגוריית 'מפעל חיים' לרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל') אביב כוכבי, לד"ר יוסי ורדי ולד"ר ארנה ברי, אשר קידמו את תחום החדשנות במדינת ישראל. 

רא"ל (במיל') אביב כוכבי, מייסד ומוביל טרנספורמציית חדשנות מוסדית בצה"ל. הקים בצה"ל את חטיבת שילו"ח, את מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטאלית, את היחידה הרב ממדית, את המכללה הביטחונית לחדשנות יזמות והשתנות, את חממת היזמות המטכ"לית צ'אלנג', ועוד. 

ד"ר יוסי ורדי יזם, המכונה "הגורו של האינטרנט הישראלי", ממייסדי חברת מיראביליס (ICQ), ולשעבר מנכ"ל משרד הפיתוח, והמנכ"ל הראשון של משרד האנרגיה. ד"ר ורדי, משקיע את זמנו ומרצו לעיצוב אקו-סיסטם של חדשנות בישראל, עידוד דו-קיום ויזמות חברתית בישראל ומיצוב מעמדה של ישראל כסטארטאפ ניישן במעגלים בינלאומיים נרחבים.

ד"ר ארנה ברי, המכונה "האישה הראשונה של ההייטק הישראלי", ולשעבר המדענית הראשית במשרד התעשייה והמסחר. ד"ר ברי, דמות מפתח לקידום מעמד הנשים בישראל, הן באמצעות דוגמה אישית של שבירת "תקרת הזכוכית" והן בפעילותה המעוררת השראה להעצמה וקידום של נשים. 

האיגוד הישראלי לאיכות, כגוף מוביל בתחום האיכות החדשנות והמצוינות בישראל, אחראי למגוון רחב של פעילויות, לרבות, כנס איכות שנתי (לאומי/בינלאומי) המהווה במה לשיח מקצועי של העוסקים בתחום האיכות, החדשנות והמצוינות. 

מתוך כך, השנה החליטה הנהלת האיגוד הישראלי לאיכות לקיים את טקס חלוקת הפרסים של התחרות הלאומית בתחום החדשנות במסגרת מושב הנעילה של כנס האיכות השנתי (ה- 40) של האיגוד הישראלי לאיכות (חוגג השנה 50 שנה להיווסדו).

הכנס יתקיים במלון דוד אינטרקוננטיננטל, תל אביב, בתאריכים 21-22 בנובמבר. לאתר הכנס

כלל הארגונים במשק הישראלי מוזמנים להשתתף בתחרות | הרישום פתוח עד לתאריך ה 31/8/2023

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית