צה״ל מתכוון לרכוש מטראקנט רכיב קטליטי לחסכון בצריכת דלק למשאיות תובלה 

בשלב ראשון, ירכוש הצבא את הרכיב עבור משאיות מרכז ההובלה, בהיקף מוערך של כ-400 אלף יורו

Photo by Gabriel Santos on Unsplash

בהמשך לדוח המידי שפרסמה החברה ביום 29 בדצמבר 2022, בדבר בחינת טראקנט סמארט קטליסט - הרכיב הקטליטי לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר, באוגוסט 2023 קבלה החברה הודעה מצה"ל על רכש מתוכנן. 

בחודשיים האחרונים נבחנו על ידי צה"ל מספר רב של טכנולוגיות שתכליתן – צמצום פליטות גזי חממה. הטכנולוגיה שהוצגה על ידי החברה נמצאה מתאימה לאור תוצאות שהציגו ירידה של 50% בפליטות המזהמות וירידה משמעותית בצריכת הדלק.

אי לכך החליט צה"ל להצטייד ברכיב הקטליטי למשאיות מרכז ההובלה, בהיקף כספי המוערך על ידי החברה בסכום של כ- 400 אלפי יורו. בנוסף צוין בהודעת צה"ל כי קיימת אפשרות להרחיב ההצטיידות בהמשך לרכבים נוספים בצה"ל.

ההצטיידות אושרה על ידי צה"ל לאחר ניסוי שנעשה בכלי רכב צבאיים ולאור התוצאות שהוצגו בביקורת מכון התקנים הישראלי.

חנן פרידמן, מנכ"ל החברה: ״הפיילוט שערך לאחרונה צה"ל וכן קבלת תוצאות בדיקת מכון התקנים הישראלי הראו חיסכון של 52% בפליטת גזי חממה וחיסכון של עד כ-7.4% בצריכת סולר.״ 

יובהר כי הוצאה לפועל של רכש על ידי צה"ל טעונה אישור והזמנה של משרד הביטחון, אשר נכון למועד דוח זה, טרם התקבלה. 

אודות הממיר החכם
טראקנט מפתחת במשותף עם חברת RENTAR בארה"ב, ומשווקת, קטליסט דלק חכם (פטנט מספר 7156081B2)  שמטרתו להפחית את צריכת הדלק והפליטות במנועי דיזל של כלי רכב כבדים. פטנטים דומים נרשמו באירופה, אסיה וישראל. 

הממיר מתחבר למערכות טראקנט המחשבות את מספר הפליטות המזהמות. משאית, הפולטת בממוצע 12-16 טון מזהמים בחודש, יכולה לחסוך כ-25% מהפליטות המזיקות, וזאת במקביל לחיסכון הנוסף שיושג משימוש במערכת התאמת הנסיעות (Matching) החכמה שפיתחה החברה. 

בנוסף להשפעה הסביבתית החיובית, לממיר הדלק יתרונות כלכליים למשתמש הקצה, שכן התקנתו יכולה להפחית את הוצאות הדלק בשיעור של עד – 7.4% ולהראות הפחתה של עד 52% בפליטות גזי חממה. משאית אירופאית צורכת סולר בממוצע של כ-60,000 יורו בשנה.

טראקנט אנטרפרייז (Trucknet Enterprise) הנה חברת integration platform as a service, פלטפורמת All In One, דיגיטלית, מבוססת ענן, המאפשרת לחברות תחבורה ולוגיסטיקה הפחתה בעלויות ההובלה וחסכון במשאבים באמצעות אופטימיזציה של משלוחים בכל סוגי התחבורה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית