נורת'רופ גראמן הקימה מפעל חדש לייצור טילים היפרסוניים
הפעילות הראשונית במרכז החדש, אותו מכנה נורת'רופ ה-HCC, תתמקד בפיתוח המנוע לטיל שיוט היפרסוני של חיל האוויר
דן ארקין
| 07/08/2023
חברת נורת'רופ גראמן חנכה מפעל חדש במדינת מרילנד לייצור טילים היפר-סוניים ומערכות הנעה לטילים. שטח המפעל כ-5500 מ״ר.
כריס היינס, מנהל בכיר בנורת'רופ גראמן, אמר כי בניית מפעל מיוחד באלקטון, מרילנד, תעביר את הטילים ההיפר-סוניים משלב של פיתוח לשלב של ייצור מלא.
הפעילות הראשונית במרכז החדש, אותו מכנה נורת'רופ ה-HCC, תתמקד בפיתוח המנוע לטיל שיוט היפרסוני של חיל האוויר. החברה משתפת פעולה עם Raytheon, חברת RTX, בתוכנית והיא מספקת את מערכת ההנעה scramjet של הנשק.
טילים היפרסוניים יכולים לטוס ולתמרן במהירויות מעל 5 מאך, או יותר מ-3,836 מייל לשעה.
מנועי Scramjet לוכדים ודוחסים אוויר במהירויות על-קוליות, מעל מאך 1. אוויר זה בשילוב עם דלק, מספק דחף לטיל ומאפשר לו לטוס למרחקים ארוכים יותר ביעילות רבה יותר ממערכות הנעה אחרות.
כריס היינס מסר כי מערכות הנעה 'נושמות' עומדות במרכז ייצור הטילים, אך עד כה משרד ההגנה האמריקני לא פירט לכמה מנועי טילים היפר-סוניים על המפעל לייצר.
הפעילות הראשונית במרכז החדש, אותו מכנה נורת'רופ ה-HCC, תתמקד בפיתוח המנוע לטיל שיוט היפרסוני של חיל האוויר
חברת נורת'רופ גראמן חנכה מפעל חדש במדינת מרילנד לייצור טילים היפר-סוניים ומערכות הנעה לטילים. שטח המפעל כ-5500 מ״ר.
כריס היינס, מנהל בכיר בנורת'רופ גראמן, אמר כי בניית מפעל מיוחד באלקטון, מרילנד, תעביר את הטילים ההיפר-סוניים משלב של פיתוח לשלב של ייצור מלא.
הפעילות הראשונית במרכז החדש, אותו מכנה נורת'רופ ה-HCC, תתמקד בפיתוח המנוע לטיל שיוט היפרסוני של חיל האוויר. החברה משתפת פעולה עם Raytheon, חברת RTX, בתוכנית והיא מספקת את מערכת ההנעה scramjet של הנשק.
טילים היפרסוניים יכולים לטוס ולתמרן במהירויות מעל 5 מאך, או יותר מ-3,836 מייל לשעה.
מנועי Scramjet לוכדים ודוחסים אוויר במהירויות על-קוליות, מעל מאך 1. אוויר זה בשילוב עם דלק, מספק דחף לטיל ומאפשר לו לטוס למרחקים ארוכים יותר ביעילות רבה יותר ממערכות הנעה אחרות.
כריס היינס מסר כי מערכות הנעה 'נושמות' עומדות במרכז ייצור הטילים, אך עד כה משרד ההגנה האמריקני לא פירט לכמה מנועי טילים היפר-סוניים על המפעל לייצר.