זה קשור למכרז הבריטי? אלביט וחיל הים מדווחים על סדרת ניסויים מוצלחת במערכת שיגור אמצעי הטעייה

מערכת DESEAVER Mk-4 היא הדור הרביעי של מערכות שיגור אמצעי הטעייה ושיבוש של אלביט מערכות | אלביט מתמודדת במכרז ענק של הצי הבריטי עם המערכת הזו 

תמונה: אלביט 

מערכת DESEAVER Mk-4 היא הדור הרביעי של מערכות שיגור אמצעי הטעייה ושיבוש של אלביט מערכות – מודיעין ול"א. המערכת מותקנת בספינות חיל הים הישראלי. 

על פי הפרסום, זרוע הים ואלביט מערכות השלימו בהצלחה סדרת ניסויים ימיים של מערכת שיגור אמצעי הטעייה ושיבוש DESEAVER Mk-4 בספינות חיל הים הישראלי. 

הניסויים בחנו את היכולות של מערכת הלוחמה האלקטרונית הימית החדשה להגיב באופן יעיל כנגד תרחישים מגוונים של מתקפות טילים על הספינה, כולל התמודדות כנגד איומים מרובים ובמקביל, באמצעות הפעלת אלגוריתם מתקדם ושיגור רקטות הטעייה ושיבוש ממספר משגרים.

מערכת 4-DESEAVER Mk היא הדור הרביעי במשפחת מערכות שיגור אמצעי הטעייה ושיבוש. המערכת מספקת יכולות ההגנה רכה (soft kill) נגד טילים כחלק מחליפת הלוחמה האלקטרונית המשולבת של אלביט מערכות Integrated Electronic Warfare Suite או IEWS. 

האם יש הקשר לפרסום הנוכחי? 

פרסום מחודש יוני האחרון, חושף כי אלביט וחברה נוספת עלו לשלב הגמר בתכנית שדרוג מערכות הל״א בספינות הקרב של בריטניה. מדובר בתכנית בשם EWCM Increment 1a הכוללת משגר חדש המסוגל לפרוס אמצעי הטעייה עתידיים וגם מדור קודם. בבריטניה דרשו תאימות לאמצעים בקליבר 130 מ"מ Mk 216 ו-Mk 217. וגם אמצעי אינפרא אדום 130 מ"מ MK 245. כך לפי פרסום של jedonline

בתחרות בבריטניה התחרו שלוש חברות - אלביט, חברת SEA - חברת בת של Cohort וחברת Safran Electronics & Defense. האחרונה הודחה מהתחרות. על פי הפרסום, משרד הביטחון הבריטי יצטרך לבחור אחת משתי החברות שנשארו עד סוף שנת 2023. ייתכן וזו הסיבה לפרסום סדרת הניסויים עם חיל הים הישראלי. 

על פי פרסום של משרד הביטחון הבריטי, מדובר בפרויקט בהיקף 200 מליוני ליש״ט למשך כ-13 שנים עם אופציית הארכה לעוד 5 שנים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית