ארה״ב: צוללת גמדית יבשה לקומנדו הימי עברה יכולת מבצעית ראשונית 

ה-DCS היא צוללת גמדית שתוכננה ויוצרת עבור USSOCOM DCS בפאלם ביץ', פלורידה

A picture of one of the Navy's Dry Combat Submersibles (DCS) out of the water. DOD DOD
 

ב-24 ביולי 2023 הכריז פיקוד המבצעים המיוחדים של ארצות הברית (USSOCOM) על יכולת מבצעית ראשונית עבור הצוללת היבשה החדשה של לוקהיד מרטין. כך לפי פרסום של החברה.

"ה-DCS מספקת תובלה בטוחה וחשאית למרחקים ארוכים בסביבה יבשה לחלוטין וכוללת תא נעילה (לשחרור לוחמים). הלוחמים מגיעים למשימה חמימים ומוכנים, מה שהופך את כלי השיט הזה ליתרון מרכזי בהצלחת המשימה", לשון הודעת החברה. 

ה-DCS היא צוללת גמדית שתוכננה ויוצרת עבור USSOCOM DCS בפאלם ביץ', פלורידה. ה-DCS נגזרת מתכנון מיני צוללת בשם S351 Nemesis מבית MSubs בבריטניה. MSubs הייתה חלק מהצוות בראשות לוקהיד מרטין שמתכנן ובונה את ה-DCS מאז שענקית ההגנה האמריקאית החלה לעבוד על הפרויקט ב-2016. כך לפי thedrive.com

למרות שהפרטים על הממדים והיכולות של ה-DCS מוגבלים, על פי הערכה והקבלה לS351, מדובר בדחיקה של 30 טון ואורך 39 רגל, עם מערכת הנעה חשמלית המעניקה טווח מקסימלי של 66 מיילים ימיים (כ-120 ק״מ) בשיט במהירות של כחמישה קשר, לפי MSubs. 

היא יכולה לצלול לעומקים של כ-330 רגל (100 מטר). ה-Nemesis דרשה צוות של שני מפעילים ויש לה מקום לעד שמונה לוחמים או משקל מטען בגודל מתאים עד כטון מטרי אחד.

לשם השוואה, ממה שדווח בעבר, רכב ה-SEAL Delivery החדש ביותר של חיל הים האמריקאי, ה-Mk 11, הוא באורך של קצת פחות מ-22 וחצי רגל והוא יכול לשאת רק שישה לוחמים יחד עם שני מפעילים. כמו גם, הוא אינו מסוגל לרדת לעומקים כמו ה-DCS.

ל-DCS יש תא מיוחד המאפשר שחרור לוחמים בצורה יבשה לפני השטח ויכולת פריסה מספינות צפות ולא רק מצוללות גדולות. עד היום, לוקהיד מרטין מסרה שני DCSs לחיל הים ומסיימת לעבוד על שלישית. הצוללות עתידות להיות מבצעיות בעתיד הקרוב. 

בעבר פרסמנו כי גם שייטת 13 משתמשת בכלים דומים (ככל הנראה של CABI Cattaneo האיטלקית). טרם ברור האם ישראל תרכוש את הכלים החדשים של לוקהיד מרטין. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית