דעה | הפסקתם להתנדב בצה״ל? הרגשתם לא נעים? תתעודדו - הצעת חוק יסוד חדשה רוצה לפטור חרדים משירות בצבא

״מוצע כי חוק-היסוד יקבע כי מי שיקבלו על עצמם להתמסר ללימוד תורה לתקופה משמעותית ייחשבו כמי שמשרתים שירות משמעותי את מדינת ישראל״

אילוסטרציה | צילום: דובר צה״ל 

הפסקתם להתנדב למילואים בצה״ל בגלל הרפורמה המשפטית? תקפו אתכם על בסיס מוסרי שאתם ״מזניחים את מדינת ישראל״? הרגשתם ייסורי מצפון? הצעת חוק יסוד חדשה שהונחה על שולחן הכנסת אתמול (שני), רוצה לפטור חרדים משירות צבאי בחוק יסוד - חלק מהבסיס לחוקה עתידית של ישראל, אם וכאשר תהיה.

בזמן שחברי הכנסת תוקפים אתכם, אלו שהפסיקו להתנדב לצה״ל בשל ההפיכה המשטרית, בתקשורת וברשתות החברתיות - אותם חברי כנסת צפויים לאשר חוק יסוד חדש שפוטר חרדים משירות צבאי. 

״הצעת חוק-יסוד: לימוד תורה״ הוגשה על ידי יהדות התורה ונמצאת במעמד הצעת חוק לדיון מוקדם בכנסת. היוזמים שלה הם חברי הכנסת משה רוט, ישראל אייכלר, יעקב אשר, אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב טסלר, יצחק פינדרוס.  

״מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה, ולעניין זכויותיהם וחובותיהם יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה לתקופה ארוכה כמי שמשרתים שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי.״, לשון ההצעה. 

״מוצע כי חוק-היסוד יקבע כי מי שיקבלו על עצמם להתמסר ללימוד תורה לתקופה משמעותית ייחשבו כמי שמשרתים שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי, וכי תהיה לך השלכה על זכויותיהם וחובותיהם.״ 

היות ומפלגת הליכוד תלויה ביהדות התורה להישרדות הפוליטית שלה, ניתן לשער כי סיכויי ההצלחה של הצעה זו לעבור בכנסת די גדולים. 

הצעה זו, אם וכאשר תהפוך לחוק, תהיה מסמר נוסף בארון צבא העם. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית