סקוטלנד: חוק הזיקוקין והפירוטכניקה החדש נכנס לתוקף

מפכ"ל משטרת סקוטלנד אמר, שהרשויות המקומיות יהיו רשאיות להגדיר אזורים שבהם אסור יהיה להחזיק או להפעיל זיקוקין

Photo by Mike Enerio on Unsplash

ממשלת סקוטלנד פירסמה, שהחל מ-22 ביוני 2023, הפעלת זיקוקין די-נור באזורי איסור זיקוקין (Firework Control Zones) שרשות מקומית בסקוטלנד הגדירה מתוקף סמכותה בחוק הזיקוקין והפירוטכניקה החדש, תהווה עבירה פלילית.

גם השלכה של זיקוקין בוערים באזור, שבו מצויים נכסים פרטיים או גנים תהווה עבירה פלילית. העונשים המרביים לעבירות אלו הם קנס של עד 5,000 ליש"ט או עד שישה חודשי מאסר. מופעים ציבוריים מאורגנים של זיקוקין די-נור עדיין יתאפשרו באזורים מסוימים כדי לאפשר לאנשים ליהנות ממופעי הזיקוקין בבטחה.

השר לקורבנות עבירה ולבטיחות קהילתית (כן, יש שר כזה בסקוטלנד, Minister for Victims and Community Safety) אמר, שקיימת תמיכה ציבורית רחבה בנקיטת יד קשה יותר נגד שימוש בזיקוקין, שכמו פריטים פירוטכניים אחרים עלולים לגרום לנזק, לפציעה חמורה ולמצוקה לאנשים, לחיות מחמד ולקהל הרחב.

לדבריו מתן סמכויות נוספות לרשויות המקומיות להגדיר אזורי איסור זיקוקין, ותשומות מהקהילה המקומית, מהוות צעד משמעותי בהתמודדות עם הבעיות הנגרמות על ידי זיקוקין, שמהווים גורם סיכון כאשר נעשה בהם שימוש לא ראוי. השר הוסיף, שהחוק החדש מבטא את המחויבות המוחלטת של הממשלה לשפר עוד יותר את בטיחות הציבור ואת הרווחה של הקהילות בסקוטלנד. בקרוב בישראל.

מפכ"ל משטרת סקוטלנד אמר, שהרשויות המקומיות יהיו רשאיות להגדיר אזורים שבהם אסור יהיה להחזיק או להפעיל זיקוקין, וצעד זה יצמצם את השימוש לרעה בפריטים פירוטכניים כאלה בסקוטלנד.

הוא הדגיש, שזו עבירה פלילית להחזיק או להדליק זיקוקין בתוך אזור איסור זיקוקין, וקרא לציבור להתעדכן ולהיות מודע לאזורים ייעודיים בסביבת המגורים שלהם כדי לוודא שהם לא עוברים על החוק.

המפכ"ל הוסיף, שמשטרת סקוטלנד מחויבת לשמור על ביטחון הציבור מפני הסיכון לפגיעה הקשורה לשימוש לרעה ופלילי בזיקוקין, ושהמשטרה מברכת על הוספת אזורי איסור זיקוקין בסקוטלנד.

חבר הנהלת אגודת צער בעלי חיים הסקוטית, אמר שהם מקדמים בברכה את השקת אזורי איסור הזיקוקין. ההגבלות נחוצות מאוד כדי למנוע סבל מיותר בקרב חיות מחמד, חיות משק וחיות בר. הן יסייעו להקל על המצוקה הנגרמת על ידי זיקוקין, וגם למנוע פסולת זיקוקין שיכולה להזיק או להיבלע על ידי בעלי חיים.

אזורי איסור זיקוקין הם חלק מחבילה של אמצעים משלימים, שמציגה הממשלה הסקוטית שמטרתם לעודד שימוש בטוח ונכון בזיקוקין. מוקדם יותר החודש נכנסו לתוקף עבירות חדשות שנועדו להתמודד עם הסיכון לשלום הציבור שנגרם כתוצאה משימוש לרעה בפירוטכניקה. כיום אסור לציבור להחזיק פירוטכניקה במקום ציבורי, כמו גם בכל אירועי ספורט או מוזיקה חיה בהשתתפות יותר מ-1,000 איש, ללא סיבה סבירה.

יצירת אזורי איסור זיקוקין נכללה בהמלצות, שהוגשו לממשלה הסקוטית, בנוסף להגבלת כמות הזיקוקין שניתן למכור ולהגבלת השעות ביום בהן ניתן להשתמש בזיקוקין. המלצות אלה כבר קודמו באמצעות חקיקה ראשית ומשנית, ומתבצעת תוכנית עבודה ליישום יתר הצעדים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית