חיל הים רוצה תחליף לסער 4.5 עד שנת 2027 

יונתן קודיש, ראש ענף פיתוח פלטפורמות בחיל הים הישראלי, חשף פרטים נוספים אודות התקדמות פיתוח הפלטפורמה בכנס CNE 2023

Artist impression showing the early design of Reshef-class corvette for Israeli Navy. Israel Shipyards image
 

בנאום בכנס CNE 2023 בפרנבורו ב-24 במאי, יונתן קודיש, ראש ענף פיתוח פלטפורמות בחיל הים הישראלי, כי החיל מחפש ספינות ״רשף״ חדשות להחליף את הסער 4.5. הספינות יבנו על ידי מספנה אמריקאית. כך לפי דיווח של navalnews

הרשף, שנועדה להחליף הסער 4.5 של חיל הים הישראלי, תהיה קורבטת סיור חמושה בכבדות, 1,000 טון, המצוידת לפעולות לחימה וכן לביטחון ימי באזור הכלכלי הבלעדי של ישראל והגנה על תשתיות קריטיות. מספנות ישראל זכתה בחוזה לתכנון מפורט של הספינה באוגוסט 2021.

לדברי קודיש, עבודת התכנון המפורטת נמשכת לקראת תחילת שלב הבנייה בסוף 2023/תחילת 2024. 

"השאיפה להגיע לספינה ראשונה מבצעית בתחילת 2027. אנחנו הולכים לבנות את חלקי הספינה בארה"ב, לשלב אותם יחד, ואז לשלב את מערכות הלחימה בחזרה בישראל. מספנות ישראל תהיה הקבלן הראשי שלנו, כשהמספנה האמריקאית תהיה קבלנית המשנה שלה".

העבודה בארה״ב תעשה בדולר סיוע. המשמעות היא שיש כסף בהסכם הנוכחי (2018-2028), לפחות לחלק מהספינות. 

מאפיינים ספציפיים של עיצוב רשף כוללים תותח קדמי 76/62, מערכת C-Dome של רפאל, מכ"ם AESA של התעשייה האווירית - אלתא ELM-2258, חלל באמצע הספינה עבור טילים נגד ספינות ״מלככי ים״ (אולי של תעשייה אווירית?), זוג תותחי טייפון 30 מ"מ תוצרת רפאל ומשגרי פתרונות הטעייה נגד צוללות. הוראות בתכנון יאפשרו גם התקנה עתידית של מערכת נשק לייזר. 

חיל הים הישראלי מפתח בעצמו את מערך ניהול הלחימה של הספינה ופעילות שילוב מערכות הלחימה. אתר השילוב בבסיס חיל הים בחיפה שהוקם בעבר עבור הקורבטה סער 6, יהווה את אתר השילוב של הרשף החדשות. 

בנוסף, עיצוב הרשף ישלב סיפון רב תכליתי מאחור. זה יאפשר יציאה לים עם מודולי מטען במכולות, המתאימים לתפקידים ומשימות ספציפיות, כגון לוחמה נגד צוללות, אמר קודיש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית