סינגפור רכשה לווין מכ״מ תוצרת תעשייה אווירית - והיא צפויה לשגר אותו החודש 

סינגפור רכשה את המכ״מ בשנת 2018, כלומר חמש שנות פיתוח עד השיגור

בועז לוי, מנכ״ל תעשייה אווירית | תמונה: תעשייה אווירית 

תעשייה אווירית מכרה לסינגפור לווין מכ״מ (SAR) שעתיד להיות משוגר ב-23 לחודש זה באמצעות משגר הודי. 

״DS-SAR הוא לוויין מכ"ם מפתח סינתטי (SAR) סינגפורי לתצפית כדור הארץ שנבנה על ידי התעשייה האווירית הישראלית (IAI), לשימוש הן של ממשלת סינגפור DSTA (סוכנות ההגנה למדע וטכנולוגיה) והן להפעלה מסחרית על ידי ST Electronics״, לפי דיווח של nextspaceflight

סינגפור רכשה את המכ״מ בשנת 2018, כלומר חמש שנות פיתוח עד השיגור. כך לפי דיווח של space.org.sg. זה קצב הפיתוח הממוצע של תעשייה אווירית ללווין. 

״סוכנות המדע והטכנולוגיה של סינגפור (DSTA), סוכן הטכנולוגיה הבכיר של משרד ההגנה של המדינה (MINDEF), רכשה במשותף לוויין חדש לתצפית כדור הארץ עם ST Electronics, קבוצת הגנה והנדסה משולבת שבסיסה בסינגפור״, כך לפי הפרסום. 

״הלוויין, המכונה DS-SAR, כולל מטען מכ״מ סינטטי (SAR) המסוגל לצלם תמונות בכל תנאי מזג האוויר. רכישת DS-SAR הוכרזה מוקדם יותר היום (2018), בוועידת החלל והטכנולוגיה העולמית 2018 (GSTC), במהלך נאום הפתיחה של אורח הכבוד ס' איסווארן, שר המסחר והתעשייה (התעשייה) של סינגפור.

״לדברי איסווארן, הלוויין ישמש למטרות ממשלתיות ומסחריות; DS-SAR ישמש לתמיכה בדרישות של צילומי לוויין של סוכנויות ממשלתיות בסינגפור, לרבות לאבטחה ימית ואיתור דליפת נפט. במקביל, התמונות שצולמו על ידי DS-SAR ישמשו לשיפור שירותי התמונות המסחריות של ST Electronics.״ 

המכ״מ של הלווין מפותח על ידי אלתא בתעשייה אווירית. מדובר באותה טכנולוגיה המשמשת את לוויני המכ״מ של משרד הביטחון הישראלי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית