אמתן סיפקה מעל 9,000 אקדחי רמון 9 מ"מ למשמר האזרחי הספרדי

מדובר בחוזה הראשון מסוגו של חברת נשק ישראלית לאספקה של כלי ירייה לגורמי ממשל באירופה ולמדינות נאט"ו שבאופן מסורתי רכשו נשק קל רק מחברות אירופאיות

קרדיט לתמונות: אמתן

לישראל דיפנס נודע כי חברת אמתן הישראלית, יצרנית נשקים קלים ורובים לצבאות וגופי אכיפת חוק, סיימה לאחרונה חוזה רב-שנתי בן 3 שנים לאספקת 9,216 אקדחים מדגם RAMON בקליבר 9  מ"מ מתוצרתה למשמר האזרחי (Guardia Civil) הספרדי.

החוזה שנחתם ב-2021 החוזה כלל אספקה של שלוש מנות אקדחים, כשבכל שנה בשנים 2021-23 סופקו 3,072 אקדחים בשנה. בחודש אוגוסט 2021 דיווחנו ב"ישראלדיפנס" כי היקף החוזה הוא 6,000 אקדחים בשווי של כ-2.5 מיליון אירו

מדובר בחוזה הראשון מסוגו של חברת נשק ישראלית לאספקה של כלי ירייה לגורמי ממשל באירופה ולמדינות נאט"ו שבאופן מסורתי רכשו נשק קל רק מחברות אירופאיות.

המשמר האזרחי (Guardia Civil) הספרדי הינו כוח משטרתי רב-משימתי המונה כ-80,000 שוטרים חמושים. כפי שדיווחנו בזמנו, הזכייה הגיעה לאחר סדרה של מבחנים טכניים נוקשים שנערכו לאקדחי 9x19 מ"מ שהתמודדו על מכרז זה וביניהם גלוק 19 דור 5, ברטה ,APX Centurion AREX Delta M ו-HK SFP9 S-של הקלר וקוך.

אקדח הרמון זכה במקום הראשון עם תוצאה של 38 נקודות מתוך 40 אפשריות, כאשר אקדח הגלוק הגיע למקום השני עם 28 נקודות ואקדח HK SF9 Sלמקום השלישי עם רק 22 נקודות. עם זאת, מסתבר כי גם למחיר שהוצע לאקדח הייתה משמעות חשובה בבחירה.

מדי שנה הגיעו בוחנים של מחלקת הבחינה והניסויים של הגוורדיה סיביל לאמתן לבחינות קבלה מחמירות שכללו בחינות לפי תקני NATO וירי מעשי של מעל 50,000 כדורים במגוון אקדחים שנלקחו במדגם אקראי מכל משלוח שנתי. כל הבחינות עברו בהצלחה וכל האקדחים נמסרו לגוורדיה סיביל בזמן החוזי. 

חברת אמתן מאשרת את הידיעה וראובן זאדה, הבעלים והמנכ"ל של החברה, הוסיף כי "אנו בטוחים שלאור ההצלחה במסירת האקדחים יפתחו עוד שווקים באירופה לנשק קל תוצרת ישראל. חברת אמתן משתתפת במספר מכרזים ותוכניות רכש באירופה ולקוחות הקצה מגלים עניין רב בכלי הירייה תוצרת אמתן המיוצרים בישראל עם טכנולוגיה מתקדמת וניסיון קרבי רב".  

זהו אינו החוזה היחיד של חברת אמתן בספרד עם המשמר האזרחי. בחודש מרץ 2022 דווח ב"ישראלדיפנס" כי החברה זכתה במכרז לאספקת רובי סער מתוצרתה מסוג MZ-4P

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית