יוויז'ן משיקה את ה-Hero-90: משוטט מותאם לחייל חי״ר

החברה הציגה, בסלון האווירי בפריז שנערך בשבוע שעבר, את ה-Hero-90, Hero-900 ו-Hero-1250 מתוצרתה וכן את מערכת ה-Viper שפותחה על ידי SpearUAV

https://uvisionuav.com/loitering-munitions/hero-90

חברת יוויז'ן (Uvision) הישראלית, המתמחה במערכות חימוש משוטט אוויריות, מרחיבה את סל מוצרי מערכות החימוש המשוטט  שהיא מציעה ללקוחותיה. החברה הציגה, בסלון האווירי בפריז שנערך בשבוע שעבר, את ה-Hero-90, Hero-900 ו-Hero-1250 מתוצרתה וכן את מערכת ה-Viper שפותחה על ידי SpearUAV.

ה-Hero-90 פותח כמענה לדרישת לקוחות למערכת-ביניים, נישאת על הגב, שבין ה-Hero-30 במשקל 3.5 ק"ג וה-Hero-120 במשקל 18 ק"ג. משקל המערכת בשיגור הוא 9 ק"ג, טווח הטיסה ירד ל-40 ק"מ וזמן הטיסה ל-45 דקות.

משקל הראש הקרבי ירד משמעותית ל-1.5 ק"ג בהשוואה ל-4.5 ק"ג של ה-Hero-120, אך לטענת החברה הוא מספיק לנטרול טנקי מערכה בעיקר כאשר הפגיעה היא מלמעלה על גג הרכב. ביוויז'ן אומרים כי ה-Hero-90 נמצא בשלב מתקדם של פיתוח והוא ניתן לשיגור תוך פחות מ-2 דקות וכך מאפשר לחיילי חי"ר לשאת כמות רבה יותר של חימוש משוטט.

למערכת Hero-1250 יש טווח פעולה של 200 ק"מ עם זמן טיסה של יותר מ-10 שעות תוך כדי שהיא נושאת ראש קרבי במשקל 50 ק"ג ועם משקל כולל של 155 ק"ג.

המערכת מונעת על ידי מנוע דיזל/היברידי ונושאת 3 חיישנים המאפשרים איסוף מודיעין תוך כדי המשימה וכן אמצעי ל"א. למערכת ה-Hero-900 הקלה יותר (משקל 110 ק"ג בהמראה) יש ראש קרבי במשקל 30 ק"ג, טווח מבצעי של 150 ק"מ זמן טיסה של 6 שעות. גם מערכת זו מונעת על ידי מנוע דיזל/היברידי, אך לה יש רק חיישן אחד.

האתר EDR On-Line מספר כי מערכות אלו מחכות לרכישה על ידי לקוח בכדי לעבור לפיתוח מלא וסופי. האתר מעריך שרגע זה כבר הגיע, אם כי ביוויז'ן נמנעו מלאשר את הסטטוס של מערכות אלו.

יוויז'ן הציגה בסלון האווירי גם את ה-Viper מערכת נשק אווירית אישית לכוחות הקרקע, שפותחה על ידי חברת SpearUAV שיוויז'ן רכשה חלק ממניותיה בחודש מאי 2022. החברה מתארת את ה Viper-כחיל אוויר אישי לחייל הרגיל המבטל את הצורך לבקשת סיוע חיצוני, מחיל האוויר או מיחידת כטב"מים מיוחדת.

המערכת קלת-המשקל ובעלת הממדים הקטנים יכולה להינשא בקלות על ידי חייל (ואפילו יותר מאחת). משתמש בודד יכול להפעיל את המערכת בקלות עם מינימום זמן אימון. ניתן לשגר את ה Viper-באופן מידי, מקפסולה (משגר) מוקשחת.

מערכת ה Viper-מבוססת בינה מלאכותית מאפשרת לכל חייל רגיל להפעילה בקלות, לאסוף מודיעין, ובמקרה הצורך אף לתקוף מטרה עם אלגוריתמי ה-ATR  המתקדמים שלה. כמספקת יתרון אווירי משמעותי, יכולת הריחוף של ה Viper-מאפשרת תצפית אווירית על מטרות במורכבות של סביבות עירוניות שבהן מטוס רגיל (כנף קבועה) לא יהיה יעיל.

האתר EDR On-Line מעריך שה-Viper כבר נמכר לפחות ללקוח אחד וכי החברה מספקת גרסאות שונות שכן היא מוכנה להתאים את המוצר בהתאם לדרישות הלקוחות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית