האיחוד האירופי ישקיע 832 מיליון אירו בפרויקטי מחקר ופיתוח הגנה משותפים

התקציב מנוהל במסגרת קרן ההגנה האירופית (EDF) שעתידה לסגור השנה הצעות לפרויקטים של קולות קוראים משנת 2022

Copyright: © European Union 2023 - Source : EP

בהודעה שפרסמה לאחרונה, הנציבות האירופית חשפה את תוצאות הקריאות להצעות 2022 במסגרת קרן ההגנה האירופית (EDF), וחשפה השקעה משמעותית של 832 מיליון אירו לתמיכה ב-41 פרויקטים משותפים למחקר ופיתוח ביטחוני ברחבי האיחוד האירופי.

הפרויקטים שנבחרו שואפים לשפר את יכולות ההגנה הגבוהות של האיחוד האירופי בתחומים חיוניים. פרויקטים בולטים כוללים את E-NACSOS, המתמקד בתקן שיתופי להגנה נגד טילים ו-REACTII, פרויקט שמטרתו לחזק את החוסן והניהול של לוחמה אלקטרונית בתחום האווירי. 

בנוסף, פרויקט ODIN'S EYE II יספק התרעה מוקדמת נגד טילים מבוססת חלל, תוך הסתמכות על השתתפות התעשייה מ-14 מדינות החברות באיחוד האירופי ונורבגיה. יתר על כן, שלושה פרויקטי מחקר ופיתוח ספציפיים יתרמו ישירות להגנת הסייבר.

בצעד פורץ דרך, ה-EDF ישיק אתגר טכנולוגי של 25 מיליון אירו כחלק מתוכנית החדשנות הביטחונית של האיחוד האירופי (EUDIS). אתגר זה יזמין צוותים להתחרות בפיתוח הפתרון הטוב ביותר לזיהוי איומים נסתרים באמצעות מערכות בלתי מאוישות.

הצלחת הקריאות לשנת 2022 מאשרת מחדש את תפקידה של ה-EDF בחיזוק האוטונומיה האסטרטגית של האיחוד האירופי וטיפוח בסיס טכנולוגי ותעשייתי אירופי תחרותי ומשולב יותר. 

התוצאות גם מדגישות את העניין החזק והמעורבות הפעילה של תעשיית הביטחון של האיחוד האירופי, כפי שמעיד המספר הגבוה של הצעות שהתקבלו. הקונסורציונים שנבחרו כוללים 550 ישויות מכל האיחוד האירופי ונורבגיה, עם מעורבות משמעותית של ארגונים קטנים ובינוניים (SME), המהווים 39% מכלל הגופים.

מבחינה גיאוגרפית, ההשתתפות משתרעת על פני 26 מדינות חברות באיחוד האירופי ונורבגיה. הפרויקטים עצמם מציגים שיתוף פעולה נרחב, עם ממוצע של 22 גופים מתשע מדינות חברות באיחוד האירופי ונורבגיה מעורבים בהצעות נבחרות.

הנציבות תחל בהכנות להסכם מענק עם הקונסורציונים שנבחרו. לאחר שתהליך זה יסתיים והחלטת הנציבות תתקבל, הסכמי המענק ייחתמו לפני סוף השנה.

בפיתוח קשור, הנציבות הציעה לאחרונה לחזק את תקציב האיחוד האירופי לטווח ארוך ולהקים את פלטפורמת הטכנולוגיות האסטרטגיות לאירופה (STEP). מכשיר חדש זה שואף להקצות 1.5 מיליארד אירו נוספים לקרן ההגנה האירופית, יחד עם מימון משלים לתוכניות קיימות אחרות של האיחוד האירופי. 

המשאבים הנוספים יתמקדו בטכנולוגיות המסוגלות לשפר משמעותית את היכולות העתידיות ברחבי האיחוד, למקסם את החדשנות ולהציג מוצרים וטכנולוגיות הגנה חדשות. יוזמה זו תחזק עוד יותר את יכולת החדשנות של הבסיס הטכנולוגי והתעשייתי הביטחוני האירופי.

קרן EDF מנהלת תקציב של 7.953 מיליארד אירו לתקופה 2021-2027. מעטפת פיננסית זו מחולקת ל2.651 מיליארד אירו שיוקצו למימון מחקר הגנה שיתופי לטיפול באיומי ביטחון מתעוררים ועתידיים.

5.302 מיליארד אירו למימון משותף של פרויקטים לפיתוח יכולות שיתופיות. בין 4% ל-8% מתקציב ה-EDF מוקדש לפיתוח או מחקר עבור טכנולוגיות משבשות בעלות פוטנציאל ליצור חידושים ״משני משחק״ במגזר הביטחוני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית