נטאפ: צמצום עלויות הענן לארגון - אתגר

הסקר מגלה ש-82% מהמגיבים מאמינים שאוטומציה בענן חיונית לתפעול אופטימלי של הענן ול-ROI

קרדיט: ניב קנטור

חברת התוכנה הגלובלית - נטאפ, המתמחה בניהול נתונים בענן, פרסמה את סטטוס הענן לשנת 2023 בחינת השימוש של מקבלי החלטות בתחום בסביבות הענן שלהם.

הדו"ח מצא כי 33% מהמנהלים הבכירים מרגישים "מאד בטוחים" ביכולת שלהם לתפקד בסביבת ענן ציבורית. זוהי עלייה משנת 2022, במהלכה רק 21% דיווחו על תחושה דומה. המחקר מצא גם כי 64% ממקבלי ההחלטות בתחום המחשוב רואים באבטחה וציות לרגולציה כאתגרי הענן המשמעותיים ביותר ואחריהם ניהול עלויות (60%).

התחומים העיקריים להתמקדות בשיפור תפעול ענן ממשיכים להיות עלויות ניהול ואבטחה (66%). אתגרים נוספים שעלו בסקר היו צמצום עלויות הענן לארגון (50%) והיכולת לצפות את העלויות מראש (47%). רק 19% מהמגיבים דיווחו שהם היו מסוגלים להפיק את הטוב ביותר מאפשרויות רכישה מוזלות בענן.

"תפעול ענן חיוני למימוש יתרונות הענן עבור תשתיות ויישומים כאחד", מסר ארז גל-חן, CTO בנטאפ ישראל. "ארגונים מתמודדים עם אתגרים בתחום תפעול הענן, אך לפי מחקר זה, הם גם מכירים בחשיבות של ההשקעות בתחומים אלו כולל אוטומציה, כדי להתגבר על אתגרים אלו".  

הסקר מגלה ש-82% מהמגיבים מאמינים שאוטומציה בענן חיונית לתפעול אופטימלי של הענן ול-ROI. בנוסף, 95% מהמגיבים לסקר כבר שילבו אוטומציה מסוימת בתפעול הענן שלהם ו-88% מהם מתכננים לחזק את האוטומציה בענן במהלך 2023.

חברת המחקר Dimensional Research ערכה את הסקר בקרב צוותים בארגונים גדולים - כ-310 מקבלי החלטות בתחום המחשוב בארה"ב שאחראים לתשתיות ענן בארגונים, בהם 500 עובדים או יותר.

למחקר המלא (PDF)

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית