חיזבאללה הקימו שני אוהלים בגבול לבנון - צה״ל הסתיר מהציבור

הפרשה, שאירעה לפני כמה שבועות בהר דב,  התגלתה בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת

תמונה: דובר צה״ל 

שני אוהלים ובהם חולייה חמושה של ארגון חיזבאללה הוקמו בגזרת הר דוב, בתחום ישראל.

ישראל פועלת באמצעות משרד החוץ מול יוניפי"ל כדי להביא לסיום המצב הזה וסילוק חוליית חיזבאללה משטח ישראל. הפעולה מיועדת להביא לפתרון דיפלומטי "ללא הסלמה והעצמה". דובר צה"ל הגיב רק: הנושא מוכר ומטופל אל מול כל הגורמים הרלוונטיים.

ההערכה היא שהנושא ייפתר ואין זה משבר חמור. אך אתמול נשאלו שאלות רבות: מדוע הפרשה הוסתרה ולא נמסרה לציבור. האם חיזבאללה אינו יכול לראות בכך אובדן הרתעה ישראלית, גם בגלל יכולת אנשי חיזבאללה לעבור לשטח ריבוני ישראלי, וגם בכך שצה"ל אינו מגיב ואינו פועל בכוח לסילוק החולייה.  

הפרשה, שאירעה לפני כמה שבועות בהר דב,  התגלתה בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ונחשפה על ידי שני כתבי ערוץ 11. דובר יוניפ"יל אמר שמפקד כוח האו"ם פועל אישית עם הצדדים לפתור תקרית שהיא נדירה. 

חוליית חיזבאללה נטתה שני אוהלים בשטח בהר דב שהוא רגיש, שנוי במחלוקת, והגבול בין ישראל ללבנון אינו מסומן. אין גדר גבול, אלא סימונים צבעוניים על חביות ועל ערמות אבנים. צה"ל ראה בכך פרובוקציה והפרת גבול, למרות שהשטח שנוי במחלוקת, ובצד הלבנוני אין רואים בו שטח ריבוני ישראלי.

פעילי חיזבאללה נוהגים דרך קבע לפעול לאורך גבול לבנון-ישראל בגלוי או באופן מסווה בעיקר לצורכי איסוף מודיעין על היערכות צה"ל. גם כוחות צה"ל פועלים דרך קבע לאורך הגבול בסיורים ובמארבים לאורך קווי הגבול. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית