גיוס ענק בשוק הרחפנים הישראלי – פרספטו גייסה 67 מיליון דולרים

לאחרונה זכתה החברה בהיתר של רשות התעופה האמריקאית להטסת רחפנים באתרים תעשייתיים ללא צורך במפעיל באתר, מה שמאפשר להפעיל את המערכת גם ממרחק של מאות ואלפי ק"מ
 

תמונה: Percepto

חברת Percepto הישראלית, המפתחת פתרונות פיקוח וניטור באמצעות רחפנים אוטונומיים, הודיעה כי גייסה 67 מיליון דולר בסבב C בהובלת Koch Disruptive Technologies) KDT) ובהשתתפות קרן Zimmer Partners וחברת אנרגיה אמריקאית מהגדולות בתחומה.

בנוסף, השתתפו בסבב  הקרנות ,U.S. Venture Partners ,Delek US Holdings ,Atento Capital Spider Capital ו-Arkin Holdings, שהשקיעו כולן בחברה גם בסבבים הקודמים. סבב הגיוס הורכב מגיוס הון וגיוס חוב והביא את סך גיוסי החברה מאז הקמתה ליותר מ-120 מיליון דולר.

פרספטו קיבלה לאחרונה היתר של רשות התעופה האמריקאית FAA להטסת רחפנים באתרים תעשייתיים גם ללא צורך במפעיל באתר, מה שמאפשר להפעיל את המערכת גם ממרחק של מאות ואלפי ק”מ.

ההיתר, שניתן לאחר מבחנים קפדנים וממושכים, הוא גורף לכלל ארה”ב, חוסך את הצורך בהגשת בקשה נפרדת לכל אתר ובהתקנה של מערכות רדאר יקרות ומאפשר פריסה המונית של רחפנים אוטונומיים באתרים רבים ברחבי המדינה. 

"ההשקעה המחודשת של KDT מדגישה את האמון שלהם ביכולת שלנו להפוך חברות לרווחיות יותר על ידי שמירה על תשתית תפעולית מול הבלתי צפוי", אמר מייסד ומנכ"ל פרספטו, דור אבוחצירה. "ארגונים מגלים יותר ויותר את היתרונות של פעולות רחפנים אוטונומיות ומרוחקות כדי להפוך בדיקות מתקנים לאוטומטיות וניתוח נתונים באתריהם.

״עם סבב הגיוס החדש הזה, עם משקיעים אסטרטגיים חדשים ועם התקנות החדשות שמגבירות באופן משמעותי את הגישה לשימוש ברחפנים אוטונומיים, התנאים בשלים להתרחבות שוק הרחפנים האוטונומיים וליכולת של פרספטו לעמוד בביקוש הגובר לבדיקות וניטור אוטומטיות של רחפנים באתרי תעשייה".

לדברי החברה, פתרון הבדיקה החזותית מקצה-לקצה של פרספטו המופעל על ידי רחפנים אוטונומיים, רובוטים ובינה מלאכותית Autonomous Inspection & Monitoring (AIM), מאפשר לאתרי תשתית קריטיים להגביר את תדירות ואיכות הבדיקות באמצעות אוטומציה.

הפתרון הופך לאוטומטי את כל זרימת העבודה של הבדיקה החזותית, מאיסוף נתונים ועד לניתוח ותובנות המופעלות על ידי בינה מלאכותית. עם Percepto AIM, בעיות כמו דליפות גז, התחממות יתר והידרדרות התשתית מתגלות מהר יותר, כך שחברות, כגון סימנס אנרג'י, יכולות לנקוט באמצעי מניעה כדי להפוך אתרים ליותר פרודוקטיביים תוך מזעור הסיכון לתקריות סביבתיות ובטיחותיות כדי לעמוד ביעדים הסביבתיים, החברתיים והתאגידיים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית