אלביט תספק לרומניה מל״טים בהיקף 180 מליוני דולרים

תחת הסכם מסגרת, יסופקו שלוש מערכות מל"ט טקטי ראשונות מסוג Watchkeeper X למשרד ההגנה ברומניה

www.thalesgroup.com

אלביט הודיעה היום, בהמשך להודעה שפרסמה ב-21 בדצמבר 2022, כי היא קיבלה הזמנה ראשונה בשווי של כ- 180 מיליון דולר לספק את שלושת המערכות הראשונות מתוך מקסימום שבע מערכות המל"ט הטקטי מסוג"Watchkeeper X".

זאת, כחלק מהסכם המסגרת עם משרד ההגנה הרומני עם סכום גג מקסימלי של כ- 410 מיליון דולר (1.89 מיליארד ליי), ההזמנה תבוצע על פני תקופה של שנתיים.

תחת ההזמנה אלביט מערכות תספק מערכות מל"ט טקטי משודרגות מדגם WatchKeeper X בעלות יכולות מתקדמות הכוללות מטע"ד אלקטרו-אופטי מולטי ספקטרלי מסוג Spectro XR™, יכולות תקשורת חדשות ועוד. 

מערכת מל"ט טקטית דו-מטע"דית מסוג  Watchkeeper X הינה גרסת הייצוא של צבא ההגנה הבריטי, תוצרת U-TacS, החברה הבת הבריטית  של אלביט מערכות בשיתוף עם תאלס, והינה נגזרת של משפחת מערכות המל"ט Hermes. תאימות ה- Watchkeeper X עם הסטנדרטים של נאט"ו מאפשרת פעילות משותפת חיונית עם נאט"ו ובעלי ברית אחרים.

יורם שמואלי, מנכ"ל אלביט מערכות כלי טיס : "אנו מברכים על שותפות זו עם רומניה והאמון שלה בפתרונות שלנו. אנו גם מעריכים את התמיכה ושיתוף הפעולה עם הממשלות הישראלית והבריטית ושותפינו העסקיים בתכנית ה- Watchkeeper.

״השקעתנו המתמשכת במחקר ופיתוח בפלטפורמת ה-  Watchkeeper, תשפר את יכולת כוחות הביטחון הרומניים והבריטיים לעמוד בדרישות המבצעיות המתפתחות.״ 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית