צרפת מפתחת קונספט למטוס קרב היפרסוני 

בשלב זה, צופים בצרפת התקדמות בנושא בעשור הבא 

https://twitter.com/Agence_ID/status/1671081461531672577?s=20

סוכנות המחקר הביטחונית הצרפתית הממשלתית, Onera, מקווה שהפרויקט האחרון שלה, Espadon, עשוי להוביל למטוס קרב היפרסוני עד שנת 2050. כך לפי פרסום של breakingdefense

הפרויקט, ששמו Espadon (או Swordfish), קיבל למעלה מ-5 מיליון יורו (5.4 מיליון דולר) במימון פנימי לשפר תחילה את ה"ידע והכשירות" של מטוסים היפרסוניים ולהחליט על "אבני הבניין" הנדרשות לפיתוח אב טיפוס. המחקר של הפרויקט מתמקד כיום במטענים, מערכות נשק, הנעה ואווירודינמיקה.

דגם של אספדון כבר עבר ניסויים במנהרת רוח, אבל המטרה הסופית של פיתוח מטוס המסוגל לטוס "מעבר ל-Mach 5" לא תתממש במשך כמה עשורים. "הקונספט החדש הזה, בסופו של יום, יימסר לתעשייה הצרפתית כדי להתכונן לעתיד", אמר רנה מאתורין, מנהל ב-Onera, במהלך הסלון האווירי בפריז.

עם זאת, תוכניות הפרויקט עשויות להשתנות בהתאם לסדר העדיפויות של משרד ההגנה הצרפתי. התקדמות עשויה להתרחש במהירות או שהפרויקט יכול לראות התקדמות משמעותית בעשור הבא.

למרות שאספדון לא קיבל מימון ברמת הרכש ממשרד ההגנה הצרפתי, המומחיות מהפרויקט ממשיכה להיות משותפת עם המעורבים בתוכנית Future Combat Air System. תוכנית זו מתמקדת בפיתוח מטוס קרב מהדור הבא.

בנוסף לאספדון, Onera היא גם חלק ממאמץ ה-ASN4G, שמטרתו לפתח טיל עתידי עבור הרכיב המוטס של ההרתעה הגרעינית הצרפתית. טיל זה אמור להחליף את טיל אוויר-קרקע לטווח בינוני (ASMP) ב-2035.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית