אירונאוטיקס משיקה את האורביטר 5 - כלי טיס בלתי מאוייש טקטי חדש

לאורביטר 5 זמן שהייה ממושך באוויר של יותר מ-25 שעות ויכולת לביצוע מספר משימות במקביל

אירונאוטיקס

חברת אירונאוטיקס הישראלית, מתכננת, מפתחת ויצרנית של פתרונות בתחום המערכות האוויריות הבלתי מאוישות לשווקי הביטחון והגנת המולדת בעולם, משיקה את האורביטר 5, כלי טיס בלתי מאוייש טקטי חדש, בסלון האווירי בפריז.

הפלטפורמה החדשה מאפשרת ביצוע משימות ע"י כלי-טיס בלתי-מאויש טקטי, שעד היום היו אפשריות על-ידי מל"טים גדולים בלבד.

לדברי אירונאוטיקס, לאורביטר 5 זמן שהייה ממושך באוויר של יותר מ-25 שעות ויכולת לביצוע מספר משימות במקביל, בזכות יכולתו לשאת משקל מטע"דים של יותר מ-25 ק"ג, כולל שני מטע"דים בו-זמנית, והטמעת יכולות בינה מלאכותית.

בנוסף, לפלטפורמה מערכת אוויוניקה ומנוע הצתה כפולה לרמת בטיחות גבוהה והבטחת השלמת המשימה. המנוע המתקדם מספק עד 600W של כוח חשמלי ובכך, מאפשר שימוש במטע"דים מורכבים למשימות מודיעין ומעקב.

עם מכ"ם מיניאטורי מתקדם, ה-Orbiter 5 הוא גם הפתרון האולטימטיבי למשימות ימיות. התקנת האורביטר 5 ופריסתו בשטח הן פשוטות ומהירות במיוחד, ונעשות באמצעות כלי-עבודה אחד בלבד. פשטות ההפעלה בשטח מאפשרת לשגר מספר כלי-טיס תוך דקות ספורות ולבצע משימות מעקב ושליטה על פני שטח נרחב במיוחד. האורביטר 5 תוכנן לטיסה בתנאי מזג אוויר קשים, והוא כולל מערכת ניווט מתקדמת ופועל באופן מלא גם בסביבה ללא GPS.

מערכת מתקדמת להתקנת האורביטר 5 על גבי רכב מאפשרת להפעילו מכל מקום, ללא צורך במסלול שיגור, מה שמעניק לפלטפורמה שרידות גבוהה יותר ממלט"ים גדולים. לאורביטר 5 מצבי טיסה והתאוששות אוטונומיים והוא בעל טביעת-רגל לוגיסטית קטנה. עלות מחזור החיים הנמוכה שלו (LCC), בהשוואה לפתרונות אחרים בעלי יכולות דומות, הופכת את ה-Orbiter 5 לחסכוני ביותר.

"אירונאוטיקס ממשיכה להוביל את השוק בפתרונות מבוססי מערכות אוויריות בלתי מאוישות בכלל, ועבור הזירה הטקטית בפרט", אומר דן סלסקי, נשיא ומנכ"ל אירונאוטיקס. "אורביטר 5 היא פלטפורמה מתקדמת, תוצר של שנות פיתוח טכנולוגי, הנותנת מענה ישיר לצרכי הלקוחות ומתאימה לדרישות התפעוליות בשדה הקרב המודרני, כיום ובעתיד.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית