מערכת אחיזת שטח באמצעות רחפנים נכנסה לפעילות מבצעית ביו״ש

המערכת נמצאת בפיילוט משנת 2020 וכעת אושרה לשימוש מבצעי

תמונה: דובר צה״ל 

מערכת רונן, המסייעת ללחימה בטרור באיו"ש, נכנסה השבוע לפעולה מבצעית בפיקוד המרכז. יעדה העיקרי לספק פתרון לאיומים מהגובה, ולהעביר בעזרת רחפנים מידע על חשודים שמסתתרים על גגות מבנים באיו"ש.

מפעילות המערכת מקלידות בטבלטים שלהן את נתוני הגובה ונקודת הציון המבוקשות, רחפן עולה לאוויר וננעל על היעד. אתר צה"ל מדווח כי זו מערכת חדשנית ומהפכנית. על המערכת שולטות שלוש מפעילות שמחזיקות בידיהן שלושה טבלטים שונים בו-זמנית, והן יכולות גם לחבר לפעולה  מבצעית כמה כלים, וכך יוצרים להק רחפנים.

מערכת רונן החילה כפיילוט בחטמ"ר עציון בשנת 2020 והורחבה לכל החטמ"רים בפיקוד מרכז. כאשר לוחמים נכנסים למבצע של מעצר חשודים, מפעילות את מערכת רונן בק"סיות (בקרית איסוף יבשתית) של יחידת האיסוף 636, שהן תצפיתניות שעברו הסבה לעולם הרחפנים.

במערכת יש אפשרות ל"חילוף חם": כאשר יש רחפן באוויר אפשר לבצע החלפה בינו לבין רחפן אחר בלחיצת כפתור, ואז שני הכלים מפעילים את המצלמות שלהם בסנכרון, ומתקיים רצף פעולה. בקרוב ניתן יהיה להוסיף רחפנים נוספים שיוכלו להמשיך לסייע במרחב יו"ש.

מערכת רונן נקראת על שמו של סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, לוחם דובדבן שנפל לפני חמש שנים בפעילות מבצעית במחנה הפליטים ליד רמאללה. סמ"ר רונן נהרג מאבן שהשליך לעברו מחבל מגג בית.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית