דיווח: תמרון אוויר במזה"ת בהשתתפות מפציצים אמריקניים ומטוסים מישראל, מירדן ומסעודיה 

מפציצים הטילו חימושים על מטרות סימולציה בשדה מטווחים בסעודיה, ובתום הגיחה טסו המפציצים לספרד

A U.S. Air Force B-1B Lancer conducts a bilateral mission in the vicinity of Japan with Koku-Jeitai (Japan Air Self-Defense Force) F-15J Eagles, followed by a bilateral mission with Republic of Korea Air Force F-15K Slam Eagles carried out in ROK airspace. (Courtesy Photo) - dvidshub

 

במסגרת תרגיל אווירי אמריקני שנועד להרתיע את איראן הטילו שני מפציצים B-1B חימושים אל עבר מטרות בירדן ובסעודיה. 

אל מוניטור דיווח כי בתרגיל בסוף השבוע שעבר השתתפו מטוסים מחילות האוויר של ישראל, ירדן וסעודיה. המטוסים טסו יחד עם המפציצים האמריקניים מעל אזור המפרץ הפרסי.

המפציצים הטילו חימושים על מטרות סימולציה בשדה מטווחים בסעודיה, ובתום הגיחה טסו המפציצים לספרד. המפציצים הטילו פצצות מסוגי AGM-158A ו-GBU-38.  

אל מוניטור מציין שהתרגיל התקיים יום אחרי השתתפות מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בכינוס "מועצת השת"ף במפרץ", כחלק ממאמץ ממשל ביידן להרחיב את השיתוף בין מדינות האזור נגד איראן.

פקידי ממשל אמרו כי טייסים ערביים וישראליים טסו ביחד עם מפציצים אמריקניים מאז תחילת כינון קשרי ישראל עם איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

התרגיל התקיים בעת שבלינקן נמצא בסעודיה, בין היתר כדי לשכנע את נסיך הכתר הסעודי לנרמל את קשריו עם ישראל.

גנרל אלכסוס  גרינקביץ, מפקד כוחות האוויר האמריקניים במזה"ת, אמר כי גיחות המפציצים מפגינות את מחוייבות ארה"ב לבעלות בריתה, ולהעניק  ממד אסטרטגי למאמצי ההרתעה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית