מצרים ואיראן מחממות יחסים

לפי אתר האינטרנט של חמינאי, הוא הביע נכונות לחדש את היחסים לאחר שהסולטן העומאני הביע רצון כזה בשם קהיר

https://english.khamenei.ir/news/9807/Islamic-nation-can-recapture-its-splendor

איראן מקדמת בברכה חידוש מלא של הקשרים הדיפלומטיים עם מצרים, לקראת נורמליזציה של קשרי שתי המדינות אחרי עשור של ניתוק, אמר אתמול המנהיג העליון עלי חמינאי בפגישה עם הסולטן של עומאן חייטאם בין טאריק.

הקשרים עם מצרים נותרו מנותקים במשך רוב ארבעת העשורים האחרונים לאחר הקמת הרפובליקה האסלאמית ב-1979. התיווך האחרון של עומאן, שמנהיגה ביקר בטהראן אחרי קהיר בשבוע שעבר, עשוי להוביל לנורמליזציה בין שתי הבירות.

לפי אתר האינטרנט של חמינאי, הוא הביע נכונות לחדש את היחסים לאחר שהסולטן העומאני "העביר את נכונותה של מצרים לחידוש הקשרים עם הרפובליקה האסלאמית".

טיולו בן יומיים של הסולטאן לטהראן בעקבות ביקורו בשבוע שעבר בקהיר, שם החל לפי הדיווחים בדחיפה לקרב את שני הצדדים זה לזה.

עומאן עסקה בעשור האחרון בפתרון בעיות ארוכות שנים בין איראן ליריביה או אויביה. במיוחד, ההנהגה העומנית עסקה בתיווך בין טהראן לוושינגטון ב-2013, והניחה את הבסיס לשיחות מרתון שהגיעו לשיא בהסכם הגרעין עם איראן ב-2015.

עוד על איראן השבוע

בעת שחמינאי אמר את דבריו, התרחשה תקיפת סייבר של האקרים נגד כמה אתרי אינטרנט איראניים. על המסכים נראו תמונותיהם של שני מנהיגי אופוזיציה איראניים וכן תמונות של חמינאי ושל הנשיא ראיסי שעליהן סימני מחיקה.

סוכנות AP מדווחת מטהרן כי חשיפת הטיל הבליסטי האיראני החדש קרמנשאה-4 בשבוע שעבר מוסיפה למתיחות בין איראן לבין המערב בדבר אפשרות של חידוש שיחות הגרעין והשגת הסכם.

איראן הציגה את הטיל לעיתונאים בנוכחות שר ההגנה גנרל אשטיאני, שאמר שהטיל החדש יכול לחמוק ממכ"ם האויב ולחדור למערכות  הגנ"א של האויב בגלל חתימת מכ"ם נמוכה ויכולת לשאת מגוון של רש"קים. טווח הטיל 2,000 ק"מ והוא נושא רש"ק במשקל של 1,500 ק"ג, מסרו האיראנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית