חטיבת הנח״ל החלה לקבל נגמ״שי איתן - ללא הגנה אקטיבית

משרד הביטחון וצה"ל מסרו את נגמ״שי האיתן הראשונים מייצור סדרתי לחטיבת הנח"ל | טרם ברור מה יהיו אחוזי השחיקה שלהם אם יכנסו ללחימה בלבנון ללא הגנה אקטיבית 

קרדיט לתמונות: דוברות משרד הביטחון ודובר צה״ל

מנהלת המרכבה והרק"ם, מנת"ק, שבמשרד הביטחון, מסרה את סדרת נגמ"שי איתן ראשונה לצה"ל. האיתנים יצאו היישר מקו הייצור במרכז השיקום והאחזקה (מש"א) של החטיבה הטכנולוגית באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל, ועברו לבסיס ביסל"ח שבדרום, שם נמסרו לחטיבת הנח"ל.

בנוסף, לאחרונה התקיים אימון ראשון של חטיבת הנח״ל מסוגו בצפון הארץ, במסגרתו תרגלה פלוגת לוחמים תרחישים שונים לצד נסיעה על נגמ״שי ה׳איתן׳. 

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר: "בתום שנים של פיתוח, ניסויים וייצור נגמ"ש האיתן מועבר לחטיבת הנח"ל. האיתן הוא כלי לחימה גלגלי מתקדם ראשון מסוגו בצה"ל המאפשר לחימה אחרת כולל ניוד חיילים בין גזרות לחימה, ברמת מיגון של טנק מרכבה ונגמ"ש הנמר.

מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה אורן שמחה: ״חטיבת הנח״ל גאה ומודה על הזכות להיות החטיבה הראשונה בצה״ל אשר קולטת את נגמ״ש האיתן - כלי אשר ישנה את פני החטיבה ויאפשר לה להיות קטלנית, עצמאית וממוגנת יותר. אנו מבינים את כובד האחריות ואת האתגר המקצועי אשר כרוך בקליטת כלי זה, ומודים למאות האנשים שעמלו בתכנון, בפיתוח, בייצור ומבצוע הכלי״.

האיתן הוא רכב קרבי משוריין בעל 8 גלגלים, אשר מיגונו מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר ומסוגל לשאת 12 לוחמים. האיתן, שפותח במנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון, הינו בעל 750 כוחות סוס, מסוגל להגיע למהירות של כ-90 קמ"ש, יכולת תימרון גבוהה בכל שטח לרבות שטח אורבני ובשטחים מאתגרים נוספים והוא מתוכנן לתפקד ברצף במשך מספר ימי לחימה.

מהנדסי הפיתוח של מנת"ק (רפ״ט), שפיתחה את הכלי המתקדם, הטמיעו באיתן מערכות טכנולוגיות הכוללות, מצלמות היקפיות הרואות ביום ובלילה ומאפשרות את אבטחת הכלי, יכולות חישוב ועיבוד קדמי באמצעות מחשבים מתקדמים, צגי מגע ומעבדים המתפקדים כ"מערכת של מערכות", המאפשרת את תפעול הכלי הקטלני.

בעתיד הקרוב תשולב מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" ומערכות נוספות, שפותחו בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות בישראל, זרוע היבשה בצה"ל ומפא"ת. 

הרכבת הכלי מתבצעת במפעל המרכבה והרק"ם במש"א (מרכז השיקום והאחזקה) שבחטיבה הטכנולוגית באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית