תערוכת Feindef: התעשייה הישראלית הציגה הגנה אקטיבית ושיפורים לרק״מ

בתערוכה הוצגו מערכת ההגנה האקטיבית "אירוטרופי" של רפאל, מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" של אלביט וטנק קל המצויד בצריח עם תותח 105 מ"מ גם הוא מתוצרת אלביט

Photo: EuroTrophy GmbH
 

בתערוכת Feindef שהתקיימה לאחרונה במדריד הוצגו מערכות אמל"ח ישראליות נוספות המיוצרות בייצור מקומי בספרד מעבר לאלו שעליהם דיווחנו בידיעה קודמת.

חברת ג'נרל דיינמיקס מערכות יבשה אירופה (GDELS) הציגה את מערכת ההגנה האקטיבית אירוטרופי (Eurotrophy) על גבי רק"מ זחלילי מסוג אסקוד (Ascod). האירוטרופי הינו מיזם משותף של חברת רפאל הישראלית, יצרנית מערכת ההגנה האקטיבית  "מעיל רוח" (Trophy), יחד עם חברת ג'נרל דיינמיקס והחברה הגרמנית KMW, ליצור ושיווק מערכות אלו למדינות אירופה ולמדינות חברות נאט"ו.

עד עתה, רק"מ ה-Ascod הוצג רק עם מערכת "חץ דורבן" (Iron Fist) מתוצרת אלביט הישראלית. המשמעות היא שמעתה ניתן להתאים את שתי המערכות לרק"מ זה. כך מאפשר יצרן הרק"מ למדינה המעוניינת לרכוש את הרכב גמישות רבה יותר בכל הקשור לבחירת מערכת ההגנה האקטיבית המתאימה לצרכיה.

חברת ג'נרל דיינמיקס אף הציגה בביתן שלה טנק קל LT-105 מבוסס מרכב רכב ה-Ascod המצויד בצריח מאויש עם תותח 105 מ"מ מתוצרת חברת אלביט, עם אופציה לצריח בלתי מאויש. האתר הבולגרי Bulgarianmilitary.com אף דיווח כי ממשלת אוקראינה התעניינה ברכישת טנק ה-LT-105 מספרד (עם הצריח הישראלי), אך העסקה נפלה מכיוון שהספרדים לא יכלו לספק את הרק"מ באופן מיידי על פי דרישת האוקראינים.

בביתן אחר, חברת אסקריבאנו (Escribano) הציגה יחד עם אלביט את מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" (Iron Fist) על גבי צריח 30 מ"מ גארדיאן (Guardian)  המותקן על גבי הרק"מ הגלגלי Dragon 8x8.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית