מנכ״ל משרד הביטחון: עתיד המלחמה בלהקות ונחילים

אלוף (במיל') אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון תיאר בכנס הרצליה את המיקוד של המשרד בפיתוח טכנולוגיות חדשות 

סטילס: גלעד קוולרצ'יק

"המשימה שלנו היא להפוך את מדינת ישראל למעצמת AI״, אמר אלוף (במיל') אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון, לפני זמן קצר בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן. 

את מה שעשינו בסייבר עלינו לעשות ברובוטיקה ובבינה מלאכותית. ישראל היא הרי מעצמת סייבר. יכולות הסייבר שלנו הן מהמתקדמות ביותר שיש בעולם, והן משתכללות כל הזמן. הסיבה לכך היא זיהוי נכון ובזמן של מימד הסייבר כמימד ביטחוני, כלכלי, לאומי, ובינלאומי. תעשיית הסייבר מביאה ערך עצום לכלכלה ולמשק הישראלי וישראל הפכה למודל לחיקוי. 

״המודל הזה צריך לשמש דוגמא להיערכות לתחום העתיד, ה-AI. יש המגדירים את ה-AI כמהפכה הבאה בשינוי פני הלחימה בשדה הקרב. טכנולוגיות ה-AI יביאו איתם יכולות רבות ונוספות כגון: פעולה של פלטפורמות בלהקות ונחילים ומערכות לחימה הפועלות באופן עצמאי. כל אלו ישולבו בשדה הקרב ויקנו יתרון למי שידע לפתח ולהפעיל אותם באופן מבצעי. 

״אנו פועלים להקמת התארגנות ייעודית, שתתמקד בטכנולוגיות בינה מלאכותית, וברובוטיקה – שניהם קשורים זה בזה, ויחד הם מפתח להכרעה מול האתגרים המתהווים סביבנו. גוף זה יפעל תחת מפא"ת.״

על התוכנית הרב-שנתית של מערכת הביטחון: "שנת 2023 היא שנה שבה מתוכננים ומעוצבים שני תרשי"ם של צה"ל ושל משרד הביטחון. התוכנית הרב שנתית של משרד הביטחון תיקרא 'תר"ש עומק'- עומק במיקוד ובטווחי הפעולה: במקביל לחיזוק יכולותינו בחלל, נפעל להביא יכולות חדשות, הגנתיות והתקפיות, לכלל מעגלי הפעולה ותחומי העניין, ובכלל זה לטווחי המעגל השלישי". 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית