דיווח: יחידות רוסים, מתנגדי פוטין, תקפו בשטח רוסיה 

סוכנות רויטרס מסרה כי "לגיון חרות רוסיה" הוא מיליציה רוסית שמנהיגה הוא איליה פונומרייב, מתנגד חריף ומוכר למוסקווה

https://twitter.com/wartranslated/status/1660660799227015168?s=20

תקיפה גדולה של כוח צבאי מאוקראינה בתוך שטח רוסיה. מוסקווה הודיעה אתמול שכוחותיה נלחמו ב"כוחות של מחבלים" שהגיעו מאוקראינה וחדרו לטריטוריה רוסית באזור גרייבורון.

יש דיווחים סותרים על זהות הכוח הצבאי שחצה את גבול אוקראינה-רוסיה וניהל קרבות נגד הצבא הרוסי. המודיעין של אוקראינה דיווח ששתי יחידות אופוזיציוניות לרוסיה, "לגיון חרות רוסיה" ו"קורפוס המתנדבים הרוסי", שתיהן מורכבות מאזרחים רוסיים מתנגדי רוסיה, והם שתקפו אתמול מעבר לגבול אוקראינה, בתוך רוסיה.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מסר כי לפוטין נמסר דיווח על ההתנגשות הצבאית הזאת, וכי ניעשה מאמץ "לגרש את כוח המחבלים חזרה לתוך שטח אוקראינה". ואילו עוזר בכיר לנשיא זלנסקי אמר שלקייב אין כל קשר לדיווחים אלו, והוא ייחס זאת ל"תנועת התנגדות אלימה" נגד רוסיה.

מושל חבל בלגורוד וויצ'סלאב גלדקוב מסר לטלגרם שהלחימה התרכזה סביב שלושה כפרים, יש כמה פצועים וארבעה בתים נהרסו. שלושה הכפרים נמצאים לאורך הדרך הראשית המובילה מגבול אוקראינה לתוך רוסיה.

סוכנות רויטס מסרה כי "לגיון חרות רוסיה" הוא מיליציה רוסית שמנהיגה הוא איליה פונומרייב, מתנגד חריף ומוכר למוסקווה, הנלחם להפלת פוטין. מיכאיל פודוליאק, יועצו בהכיר של זלנסקי, אמר כי "תנועת ההתנגדות הרוסית" מורכבת מאזרחים רוסיים. "זו תנועה עצמאית ולוחמיה אמיצים העשויים ללא חת".

מוסקווה הודיעה אמש כי כיבוש העיר בחמוט פותח את הדרך להתקדמות צבאית במזרח אוקראינה. אך דיווחים מאוקראינה טוענים שיחידות של הצבא מחזיקות בדרום העיר, ואף מתקדמות, ועדיין יש נוכחות צבאית אוקראינית בעיר.  


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית