פוטין וראיסי חתמו על הסכם לבניית מסילת ברזל ארוכה מהודו ועד רוסיה, תחרות עתידית לתעלת סואץ 

פוטין אמר בטקס כי קו הרכבות ראשט-אסטרה יהיה חלק מפרוייקט גדול ויסייע לתעבורה הבינלאומית. לדבריו, לאורך חופי הים הכספי ייסללו 165 ק"מ של פסי רכבת

Photo by Ankush Minda on Unsplash

נשיאי רוסיה ואיראן פוטין וראיסי חתמו בווידיאו על הסכם לבנייה ומימון של קו ממסילת ברזל איראני שיחבר בין כמה מדינות, ואמור להתחרות בעתיד בתעלת סואץ כנתיב סחר בינלאומי.

קו ממסילת הברזל ראשט-אסטרה יחבר בין הודו, איראן, רוסיה, אזרבייג'אן ומדינות נוספות, וזה חלק ממיזם בינלאומי גדול המכונה 'מסדרון התחבורה צפון דרום'.

פוטין אמר בטקס כי קו הרכבות ראשט-אסטרה יהיה חלק מפרוייקט גדול ויסייע לתעבורה הבינלאומית. לדבריו, לאורך חופי הים הכספי ייסללו 165 ק"מ של פסי רכבת והדבר יסייע לחבר את נמלי רוסיה בים הבלטי עם נמלים איראניים באוקיאנוס ההודי ובמפרץ הערבי.

סוכנות רויטרס מדווחת כי באחרונה מתהדקים קשרי איראן ורוסיה בתחומים אזרחיים וצבאיים. בטקס החתימה על ההסכם אמר נשיא איראן אברהים ראיסי: "ללא שום ספק הסכם זה הוא צעד אסטרטגי חשוב בקידום השת"פ בין טהרן למוסקווה".

בטהרן מבקר עתה סגן ראש ממשלת רוסיה אלכסנדר נובק, הממונה על "דיפלומטיית האנרגיה" בממשלת רוסיה, והוא הדגיש את השיתוף עם איראן בתחומי נפט וגז. השנה החלה רוסיה לספק נפט לאיראן ברכבות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית