משטרת יוון משתמשת ברכב ממוגן דויד של שלדות הישראלית

הכלים נבנו בקונפיגורציה של SUV עם 5 דלתות, בשונה מרכבי הדויד המשמש את צה"ל עם 3 דלתות. הדוידמצויד בגיר אוטומטי, מנוע דיזל של 205 כוחות סוס ומערכת מתלים ייחודית

קרדיט: איל בוגוסלבסקי

משטרת יוון משתמשת בכלי רכב ממוגן מסוג דויד מתוצרת חברת שלדות הישראלית, במסגרת פעולותיה לאורך הגבול הצפוני של יוון.

הרכב הוצג בביתן משטרת יוון בתערוכת Defea 2023 שנערכה בשבוע שעבר באתונה. רכבי הדויד המשמשים את משטרת יוון נבנו על ידי חברת שלדות על בסיס הידע הרב שנצבר בצי רכבי הדויד של צה"ל בהתאמה למפרט והצרכים של משטרת יוון.

הכלים נבנו בקונפיגורציה של SUV עם 5 דלתות, בשונה מרכבי הדויד המשמש את צה"ל עם 3 דלתות. הדוידמצויד בגיר אוטומטי, מנוע דיזל של 205 כוחות סוס ומערכת מתלים ייחודית המאפשרים תמרון גם באזוריים הרריים וגם באזורים כפרייםצפופים. יונתן וורטמן, ראש חטיבת המיגון בשלדות, מספר כי "הדויד היווני פועל באזור הגבול עם טורקיה לאורך הנהר אברוס.

[קרדיט: שלדות]

זהו איזור הררי סבוך, ובו באים לידי ביטוי הזריזות, הגמישות התפעולית, עוצמת המנוע ונוחות התפעול של הדויד. בהיותו מבוסס על שילדה של טויוטה היילקס, הדויד צר יותר מכלים ממוגנים המבוססים על שלדות רחבות יותר, וכך הוא מתפקד היטב באיזורים צפופים".

סא"ל פוטיס פטאס, ראש ענף התחבורה של משטרת יוון, אמר: "הדויד הוא הרכב החדש שנכנס לשרות המשטרה באזור אברוס. הרכבממוגן, עם הנעת 4X4, ומתאים במיוחד לתנאי השטח שבאזור זה. הרכב מאפשר ניוד של חמישה לוחמים בצורה מוגנת ומאובטחת."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית