גרמניה: צווי מעצר לשני אנשי חיזבאללה

שני האישים פעלו תחת עמותה מקומית בשם "Al-Mustafa-Gemeinschaft e. V." ובאמצעותה העבירו לצעירים מקומיים מסרים שמתאימים לחיזבאללה 

https://www.facebook.com/groups/503517653102554/

אתמול (10 במאי 2023) הוציא משרד התובע הציבורי הפדרלי של גרמניה לשני אזרחים לבנונים חסן מ' ועבדול-לטיף (Abdul-Latif W). הצו ניתן במחוזות Aurich ו-Cuxhaven על ידי קציני משרד המשטרה הפלילית הפדרלית. הנאשמים חשודים בחברות בארגון טרור חיזבאללה. 

עבדול-לטיף הצטרף לחיזבאללה לכל המאוחר ב-2004 ומאז לקח חלק בפעילות "גדוד אל-רדוואן", יחידה מובחרת של הזרוע הצבאית של חיזבאללה. משנת 2012 שימש כיו"ר עמותת "Al-Mustafa-Gemeinschaft e. V.", שנאסרה פעילותה בגרמניה בשנת 2022 בברמן. 

הוא התאים את פעילות העמותה לדרישות ולמטרות של חיזבאללה ובין היתר ארגן הופעות של מטיפים המשתייכים לעמותה או מקורבים אליה מבחינה אידיאולוגית. משנת 2018 היה מעורב בהקמת קבוצת נוער של העמותה. עבדול-לטיף שמר על קשר עם הנהגת חיזבאללה בלבנון ודיווח להם על פעילות העמותה. 

חסן מ' הצטרף לחיזבאללה ב-2016 לכל המאוחר. כחבר במחלקה לקשרי חוץ, הוא קיבל לידיו את תמיכתן של עמותות לבנוניות, בעיקר בצפון גרמניה. מכאן ואילך, כפקיד, הוטלה עליו המשימה לבקר בעמותות ולתמוך בהם בשאלות ארגוניות ואידיאולוגיות. בשנת 2018, מטעם הארגון, הוא הכין מפגש לחברי אגודות לבנוניות רבות בגרמניה. חסן מ' הופיע מספר פעמים בשנת 2022 כמטיף באגודה שהוזכרה כבר "Al-Mustafa-Gemeinschaft e. V." בברמן.

הנאשמים אמורים להיות מובאים בפני שופט חוקר של בית המשפט הפדרלי לצדק, שיפתח את צו המעצר ויחליט על ביצוע המעצר לפני משפט.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית